Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Nejhodnotnější značkou na světě je Apple, nejvlivnější Ferrari

Ekonomika

  17:42
LONDÝN - Nejhodnotnější značkou na světě je Apple s hodnotou 87 miliard USD (1,7 bilionu Kč). Za ním následuje jeho hlavní konkurent Samsung. Nejvlivnější, nebo také nejlépe rozeznatelnou, je značka Ferrari. Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti Brand Finance.

Apple měl loni extrémní rok. Jeho tržní hodnota vzrostla z 350 miliard USD na 600 miliard USD a pak znovu klesla na 400 miliard USD. Navzdory novému iPhonu a iPadu firma ztrácí v konkurenci se Samsungem a ten se mu nebezpečně přibližuje.

Hodnota značky Apple podle Brand Finance stoupla za rok o 24,2 procenta. Hodnota značky Samsung ale vzrostla až o 54 procent a Samsung se tak vyšplhal na druhou pozici z šesté.

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám.

ČTĚTE DÁLE:

Čtyři z pěti nejhodnotnějších firem světa jsou z technologického a internetového sektoru. V žebříčku nejvlivnějších je však jedinou značkou z tohoto sektoru Google, který tak jako jediný má zastoupení v první pětici obou žebříčků.

Brand Finance zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších firem světa pravidelně každý rok. Firma zatím nezveřejnila pořadí všech 500 firem. Celkový žebříček a další podrobnosti mají být podle jejích internetových stránek zveřejněné 28. února.

Nejhodnotnější firmy světa
PořadíZnačkaHodnota (v miliardách USD)
1.Apple87,3
2.Samsung58,8
3.Google52,1
4.Microsoft 45,5
5.Walmart 42,3
Nejvlivnější firmy světa
PořadíZnačka
1.Ferrari
2.Google
3.Coca-Cola
4.PwC
5.Hermés
Autoři: ,