Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
„Ještě nikdy jsme nedosáhli milionu vyrobených vozidel tak brzy jako letos. Na rekordní výrobě se podílí jak rostoucí domácí poptávka, tak především sílící zájem o nákup aut na trzích v západní Evropě,“ uvedl prezident sdružení Martin Jahn.
ČTĚTE TAKÉ: |
Výroba osobních aut rostla u všech domácích producentů. Škoda Auto rostla o 9,9 procenta, kolínská automobilka TPCA vykázala zrychlení o 5,8 procenta a meziroční přírůstek o 2,8 procenta zaznamenala také nošovická automobilka Hyundai.
Podle viceprezidenta SAP Bohdana Wojnara výsledky za první tři čtvrtletí opět prokázaly význam automobilového průmyslu pro českou ekonomiku.
„Těší nás, že čeští producenti přispívají k růstu zaměstnanosti a dobré kondici české ekonomiky. Zároveň však považujeme za nezbytné, aby toto období ekonomického růstu bylo využito k zajištění dlouhodobé konkurenceschopnosti a výkonnosti českého automobilového průmyslu zejména s ohledem na změny, které s sebou přináší digitalizace a čtvrtá průmyslová revoluce,“ uvedl Wojnar.
Na čtvrteční brněnské konferenci o vývoji automobilového průmyslu v Česku a střední Evropě také uvedl, že je nutné posílit kvalitu technického školství, zvýšit mobilitu pracovní síly a zlepšit obslužnou infrastrukturu v místě investic ze strany podniků.
Z dnes zveřejněných údajů SAP dále vyplývá, že výrobce nákladních aut Tatra Trucks zvýšil produkci o 36,7 procenta na 876 vozů.
„Snažíme se maximálně sdílet výrobní plány s dodavateli tak, aby měli čas pružně reagovat. Naším cílem je vytvoření robustní dodavatelské báze, která je schopna dosáhnout vysoké míry flexibility. Ta se stává významným faktorem úspěchu v době konjunktury,“ uvedl ředitel nákupu Tatra Trucks Martin Šustek.
Výroba autobusů naopak mírně klesla - o 1,5 procenta na 3187 vozidel. Největší výrobce Iveco ČR vyrobil 2826 autobusů, což představuje růst o 3,9 procenta.
Klesla produkce motocyklů. Týnecká Jawa Moto vyrobila 1164 jednostopých strojů, což je o devatenáct procent méně než loni.