2. listopadu 2008 19:47 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Aktuality

Největší, nejdražší a neviditelná kampaň

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 49Diskuse

PRAHA Je to vůbec nejdražší kampaň v historii ministerstva dopravy. Jenže zároveň je také „neviditelná“. Alespoň tak se vyjádřil její spolutvůrce režisér Filip Renč a reklamní experti. Kampaň Nemyslíš, zaplatíš za 150 milionů měla být doslova všude. V televizi, na ulicích, na internetu. Nic takového se ale měsíc po prvním odvysílání drastických spotů neděje.

„Nelíbí se mi, jak je neviditelná,“ kritizuje Renč. „Mělo by se to zásadním způsobem zlepšit, aby kampaň byla skutečně kampaní. Ta má být úderná, silná, a ne roztažená do dvou let. Proto budeme mít poradu, jak celý projekt zintenzivnit,“ prozradil. Režisérovi se totiž nelíbí způsob, jak je kampaň vedena. A v čem je hlavní problém? Projekt je naplánován na dva a čtvrt roku, a nedokáže se proto vyrovnat kratším, ale údernějším kampaním.

Potvrzují to i reklamní experti. „Když si vezmete kampaň na české předsednictví EU, tak ta byla opravdu všude,“ srovnává reklamní analytik Štěpán Wolde. „Ve srovnání s ní jsou klipy s dopravní tematikou prakticky neviditelné.“ Ministerstvo dopravy si ale stojí za svým. „Kampaň nelze hodnotit po měsíci, trvá dva a čtvrt roku. Když si vezmeme říjnové statistiky nehod, jsou velmi pozitivní. Pokud tedy chceme udělat hodnocení za říjen, tak kampaň účinkuje,“ říká mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

  • 49Diskuse