Zákaz prodeje se týká sportovně-užitkových a dalších naftových vozů s objemem motoru nad dva tisíce kubických centimetrů a platí do 31. března příštího roku.
Soud rovněž zakázal, aby metropolí projížděla nákladní auta směřující do jiných indických států. Poplatek za vjezd nákladních vozů, které dopravují zboží přímo do Dillí, se zdvojnásobil. Nákladní vozidla starší deseti let do města nesmějí vůbec.
Japonci postaví v Indii první supertrať. ‚Šinkanzeny‘ pofrčí z Bombaje |
Mezi dalšími nařízeními Nejvyššího soudu je také požadavek, aby veškeré vozy taxislužby v Dillí přešly na zemní plyn. S okamžitou platností je zakázáno spalování odpadků.
Výroky soudu způsobily na burze pokles akcií výrobců automobilů. Například akcie předního indického producenta užitkových vozů, automobilky Mahindra & Mahindra ve středu odepisovaly více než čtyři procenta. Ekologickým aktivistům ale kroky soudu nestačí a rádi by je rozšířili také do dalších velkých indických měst.
Světová zdravotnická organizace loni označila Dillí za město s nejvíce znečištěným ovzduším. Mezi dvacítkou nejhůře postižených měst je dvanáct z Indie. Podle WHO smog v Indii každoročně přispívá k více než 600 tisícům úmrtím.