Müller byl v době, kdy Volkswagen přiznal manipulace s emisemi, šéfem dceřiné automobilky Porsche AG a působil v představenstvu Porsche SE. Členem představenstva holdingu Porsche je i v současnosti.
Výroba vašeho vozu živě. Uvažujeme o tom, říká digitální šéf Škody Auto |
Pötsch je nyní předsedou dozorčí rady Volkswagenu a je také šéfem Porsche Automobil Holding SE. Prokurátor je podezírá, že informovali investory příliš pozdě o rizicích, které může způsobit skandál Volkswagenu holdingu Porsche. Vyšetřován je i bývalý ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.
Vyšetřování je podobné tomu, co zahájil loni prokurátor v Braunschweigu se současnými a bývalými členy představenstva Volkswagenu, které má zjistit, zda zpozdili zveřejnění informací o podvodech s testy emisí naftových vozů, napsala agentura Reuters.
Prokuratura upřesnila, že vyšetřování začalo již v únoru po podnětu německého úřadu pro dohled nad finančním trhem BaFin. Ten podal trestní oznámení v létě 2016 kvůli podezření ze záměrného pozdního poskytnutí informací o finančních důsledcích dieselového skandálu Volkswagenu na Porsche SE investorům.
Porsche SE uvedla, že obvinění jsou neopodstatněná. Dodala, že dodržuje nařízení pro zveřejňování informací. Porsche SE vlastní 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu.
Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software umožňující manipulovat s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.