Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Nový Opel Insignia je pořádné velké auto. Má na to, aby porazil Superb

Ekonomika

  11:05
ŽENEVA (od našeho zvláštního zpravodaje) - V Ženevě si svou výstavní premiéru odbyl nový Opel Insignia a značka, která přechází do rukou koncernu PSA, rovnou přivezla i provedení kombi. Je to zástupce třídy aut, která je v Evropě na ústupu, ale po právu by v ní měla novinka patřit k nejúspěšnějším modelům.

Opel Insignia na autosalonu v Ženevě foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Evropané čím dál více touží po SUV a auta klasické konstrukce čím dál častěji ponechávají bez povšimnutí. Platí to hlavně pro vozy střední třídy, ty ale mají jednoho velkého zastánce – firemní sektor. Sedany a kombíky klasického střihu ve firmách zatím stále nad SUV vedou.

Opel Insignia na autosalonu v Ženevě
Opel Insignia na autosalonu v Ženevě

Nejúspěšnějšími vozy této kategorie jsou na evropském trhu VW Passat, Škoda Superb a třetí je Opel Insignia.

Ten se teď představil ve zcela nové generaci a my jsme jej v Ženevě prozkoumali. V Mladé Boleslavi nebudou mít z tohoto auta radost, protože novinka má rozhodně na to, aby v prodejích předběhla Superb. Podobně jako on je to velké a hodně prostorné auto, které ovšem o trochu více hraje na styl a může se pochlubit i řadou praktických řešení.

Rolls-Royce chystá velkou premiéru, vyvoleným ukáže Phantom v dubnu

První dojmy z Insignie jsou opravdu skvělé – je to auto, jakých na trhu už opravdu moc není. A pokud jsou, tak často mají svůj věk (třeba Toyota Avensis, Peugeot 508, Citroën C5). Výrobci se jednoduše soustředí na jiné segmenty a jak ukazuje Insignia, je to škoda. Auto vypadá perfektně z venku, nový design je svěží a odlehčenější, než trochu těžkopádná předchozí generace.

Uvnitř se pak posádka cítí opravdu komfortně, vystavené vozy ve vyšších výbavách působily až prémiovým dojmem. Co je ale hlavní, v Insignii se skvěle sedí. Auto se nežene za „židloidní“ pozicí za volantem, která je tak populární u SUV, naopak, sedět se tu dá hezky nízko.

A ta sedadla. Opel se na tuhle oblast obzvlášť soustředí a (nejspíš příplatková) sedadla konstruovaná ve spolupráci s lékařskými odborníky poskytují skvělou oporu těla. Insignia je jedno z mála aut (i v této třídě), kde například i dlouhánům sedák u sedadla řidiče bez problémů podepře stehna. Rozsah nastavení sedadel je opravdu široký a pohodlně se tu usadí skutečně kdokoli.

I vzadu to není špatné, byť tady už třeba délka sedáku musí myslet i na dětské pasažéry. Před nohami je tu ale spousta místa, třeba jako v superbu. Trochu potíž budou mít cestující s prostorem nad hlavou – tedy, alespoň u sedanu.

Nový Opel Insignia

Jeho střecha se rychle svažuje, zadní okno začíná skoro někde nad hlavami cestujících a tak jim místo ubírá ještě i výztuha. Řešením je v tomto případě provedení kombi, kde je místa nad hlavou dostatek i pro 185 centimetrů vysokého člověka (a nejspíš i pro vyššího).

Na to, jak bude Insignia jezdit, si musíme počkat ještě pár měsíců, než se auto dostane na trh. Očekává se ale obecně zlepšení projevu vozu a to i díky tomu, že hmotnost poklesla až o 200 kilogramů. Přeplňované motory o objemu 1,5 a 2 litry v případě benzínových a 1,6 a 2 litry v případě vznětových agregátů by tak měly mít s autem méně práce.