Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Nový Opel Insignia je pořádné velké auto. Má na to, aby porazil Superb

Ekonomika

  11:05
ŽENEVA (od našeho zvláštního zpravodaje) - V Ženevě si svou výstavní premiéru odbyl nový Opel Insignia a značka, která přechází do rukou koncernu PSA, rovnou přivezla i provedení kombi. Je to zástupce třídy aut, která je v Evropě na ústupu, ale po právu by v ní měla novinka patřit k nejúspěšnějším modelům.

Opel Insignia na autosalonu v Ženevě foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Evropané čím dál více touží po SUV a auta klasické konstrukce čím dál častěji ponechávají bez povšimnutí. Platí to hlavně pro vozy střední třídy, ty ale mají jednoho velkého zastánce – firemní sektor. Sedany a kombíky klasického střihu ve firmách zatím stále nad SUV vedou.

Opel Insignia na autosalonu v Ženevě
Opel Insignia na autosalonu v Ženevě

Nejúspěšnějšími vozy této kategorie jsou na evropském trhu VW Passat, Škoda Superb a třetí je Opel Insignia.

Ten se teď představil ve zcela nové generaci a my jsme jej v Ženevě prozkoumali. V Mladé Boleslavi nebudou mít z tohoto auta radost, protože novinka má rozhodně na to, aby v prodejích předběhla Superb. Podobně jako on je to velké a hodně prostorné auto, které ovšem o trochu více hraje na styl a může se pochlubit i řadou praktických řešení.

Rolls-Royce chystá velkou premiéru, vyvoleným ukáže Phantom v dubnu

První dojmy z Insignie jsou opravdu skvělé – je to auto, jakých na trhu už opravdu moc není. A pokud jsou, tak často mají svůj věk (třeba Toyota Avensis, Peugeot 508, Citroën C5). Výrobci se jednoduše soustředí na jiné segmenty a jak ukazuje Insignia, je to škoda. Auto vypadá perfektně z venku, nový design je svěží a odlehčenější, než trochu těžkopádná předchozí generace.

Uvnitř se pak posádka cítí opravdu komfortně, vystavené vozy ve vyšších výbavách působily až prémiovým dojmem. Co je ale hlavní, v Insignii se skvěle sedí. Auto se nežene za „židloidní“ pozicí za volantem, která je tak populární u SUV, naopak, sedět se tu dá hezky nízko.

A ta sedadla. Opel se na tuhle oblast obzvlášť soustředí a (nejspíš příplatková) sedadla konstruovaná ve spolupráci s lékařskými odborníky poskytují skvělou oporu těla. Insignia je jedno z mála aut (i v této třídě), kde například i dlouhánům sedák u sedadla řidiče bez problémů podepře stehna. Rozsah nastavení sedadel je opravdu široký a pohodlně se tu usadí skutečně kdokoli.

I vzadu to není špatné, byť tady už třeba délka sedáku musí myslet i na dětské pasažéry. Před nohami je tu ale spousta místa, třeba jako v superbu. Trochu potíž budou mít cestující s prostorem nad hlavou – tedy, alespoň u sedanu.

Nový Opel Insignia

Jeho střecha se rychle svažuje, zadní okno začíná skoro někde nad hlavami cestujících a tak jim místo ubírá ještě i výztuha. Řešením je v tomto případě provedení kombi, kde je místa nad hlavou dostatek i pro 185 centimetrů vysokého člověka (a nejspíš i pro vyššího).

Na to, jak bude Insignia jezdit, si musíme počkat ještě pár měsíců, než se auto dostane na trh. Očekává se ale obecně zlepšení projevu vozu a to i díky tomu, že hmotnost poklesla až o 200 kilogramů. Přeplňované motory o objemu 1,5 a 2 litry v případě benzínových a 1,6 a 2 litry v případě vznětových agregátů by tak měly mít s autem méně práce.

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...