Nový model ovšem nebude přímým nástupcem současného Opelu Zafira, bude totiž podstatně větší a bude cílit proti silnému soupeři, kterým je Ford Galagy.
Zafira technicky vychází z platformy, kterou používá Opel Insignia, má i její podvozkové komponenty a za příplatek bude i systém adaptivního tlumení FlexRide.
Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
U vozů kategorie MPV je nejdůležitější interiér a jeho variabilita, což nakonec nikdo neví lépe než Opel, který u první Zafiry přišel ve své době s nejpromyšlenější třetí řadou sedaček. Systém Flex7 byl od té doby ještě zdokonalen.
Díky rozvoru prodlouženému o 57 mm mají tři individuální sedačky v prostřední řadě větší rozsah podélného posuvu (až 280 mm) a zvětšil se i objem zavazadlového prostoru.
V pětimístném uspořádání má Opel Zafira v kufru 710 litrů (nárůst o 65 litrů oproti současné generaci) a pokud pojedete ve dvou, vzadu vznikne téměř "dodávkový" prostor 1860 litrů.
Jako v dodávce si ovšem rozhodně připadat nebudete, mimo jiné i díky luxusní výbavě, která může obsahovat adaptivní radarový tempomat s funkcí nouzového brzdění, systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu, rozpoznávání dopravních značek, hlídání slepého úhlu zrcátek, parkovací asistent a spoustu dalšího. V zadním nárazníku nebude chybět FlexFix, vysouvací držák na jízdní kola.
Nabídka motorových jednotek zahrnuje tři verze dvoulitrového turbodieselu (110, 130 a 165 koní) a dva benzínové motory, atmosférickou osmnáctistovku a přeplňovanou 1.4 turbo – oba motory mají shodných 140 koní a bude zajímavé porovnat jejich pružnost a spotřebu v reálném provozu.
Bohužel osmnácistovka bude jako jediná k dispozici pouze s pětistupňovou převodovkou, všechny ostatní motory dostanou šestikvalt, což případné srovnání trochu zkreslí.
Opel začne přijímat objednávky ještě před koncem roku, první dodávky ale čekejte až začátkem roku 2012.