Operátor si to uvědomuje, a jako první se proto naplno pouští do oblasti takzvaných velkých dat a jejich analýzy.
Kdy jsou v obchodním centru nejdelší fronty, jak vyráží chataři z měst nebo které nástupní stanice metra jsou nejvytíženější. To jsou příklady analýz, kterými O2 loni propagovalo Big Data.
Vzpoura v Kellnerově O2. Malí akcionáři se spojují proti majiteli |
Podobných informací operátor denně zpracuje na 150 TB, což odpovídá kapacitě skoro 32 tisíc DVD disků. V červenci proto vzniklo za velkého očekávání vedení firmy i mateřské skupiny nové oddělení, které bude mít analyzování dat a jejich další komerční využití na starosti.
„Nestavíme úplně na zelené louce. Oddělení vzniklo na základech naší agentury O2Media a části oddělení Business Intelligence,“ říká ředitel pro monetizaci dat Stanislav Kůra, který coby šéf vývoje a inovací působil ve firmě už v letech 2005 až 2011, kdy právě O2Media zakládal.
Využití klientských dat chce operátor posunout dál, než co ukazují propagační kampaně z loňska. Jako příklad lze uvést třeba prodejce lyží, který se chce zviditelnit u mužů ve věku 20 až 50 let, kteří alespoň čtyři víkendy v roce stráví v Krkonoších.
Takové O2 najde a sdělení jim doručí. Nebo zákazníka, který při projití kolem kavárny dostane SMS se slevovým kuponem na kávu. Další oblastí je pak cílení a vyhodnocování reklamních kampaní, a to nejen v televizi či na internetu, k čemuž firmě pomáhá O2TV, ale i outdoorových kampaní.