3. ledna 2007 10:14 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Obchody zaplavují slevy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Vánoční slevy  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vánoční slevy | foto: Pavel Wellner, Lidové noviny

PRAHA Kdo očekával, že po skončení předvánoční nákupní horečky zavládne v českých obchodech klid, se velmi mýlil. V mnoha prodejnách totiž panuje stejný ruch jako před začátkem svátků. Příčinou zájmu nakupujících jsou především výrazné slevy a jiné propagační akce, které spustila většina obchodníků.

„Mnoho zákazníků dostalo pod stromeček finanční hotovost a povánoční slevy jsou první příležitostí, jak tyto peníze výhodně využít,“ domnívá se mluvčí obchodního řetězce Tesco Jana Matoušková. Obchody této firmy proto ihned po Vánocích zlevnily některé druhy oblečení až o 70 procent a vybranou elektroniku až o polovinu.

Obdobně jsou na tom i další řetězce supermarketů a hypermarketů. Slevy v současné době nabízí většina obchodů bez ohledu na sortiment a velikost. Ihned po Novém roce je tak podle zástupců firem v prodejnách opět plno.

Například síť obchodů Hypernova provozovaná společností Ahold ode dneška nabízí až sedmdesátiprocentní snížení cen především nepotravinářského zboží. „Sleva se bude týkat zejména zimního textilu, pánské i dámské obuvi, sportovních potřeb či zimní výbavy pro motoristy,“ uvedl tiskový mluvčí firmy Ahold Libor Kytýr.

Také firma Mountfield prodávající především zahradní techniku podle svého ředitele pro vnější vztahy Václava Broma očekává, že lednové a únorové tržby budou oproti prosincovým minimálně desetkrát vyšší a tím výrazně překročí miliardu korun. Zákazníky by podle firmy měly do prodejen přilákat především slevy od 12 do 100 procent poskytované pomocí losování na takzvaném Kole štěstí.

Výrazně uspořit mohou nyní také lidé, kteří si oblíbili zimní sporty. Kvůli velmi teplé zimě se totiž na mnoha místech ještě nezačalo naplno lyžovat, a specializované sportovní obchody se tak potýkají s nižším prodejem lyží a dalšího zimního vybavení. Proto se tyto řetězce snaží prodat zboží ve skladech i za cenu zásadního snížení cen u většiny výrobků. „Škála slev je velmi široká a u zboží ze starších sezon jdou slevy až do výše 90 procent,“ sdělil mluvčí sítě Gigasport David Šedivý, který současně potvrdil, že výprodeje jsou letos mnohem širší a masovější než v loňském roce.

Slevy lyží, lyžařských bot nebo zimního oblečení až o polovinu nabízejí také konkurenční řetězce, jako je Hervis sport nebo Drapa. Ušetřit se však dá také na nesportovním oblečení módních značek. Například Kenvelo, které se specializuje na módu pro mladé, nabízí až šedesátiprocentní slevy, řetězec Marks and Spencer ještě o deset procent vyšší.
Michal Kučera, Lidové noviny
  • 1Diskuse