Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Obří depo MHD uvede Škoda do provozu už v září

  6:40
PLZEŇ - Obří depo pro zhruba 350 vozů Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) za 1,2 miliardy korun začne plně sloužit v areálu plzeňské Škodovky od září 2014. Celý proces se podařilo urychlit, řekl generální ředitel Škoda City Service Marek Herbst. Půjde údajně o největší dopravní základnu ve střední Evropě, která nabídne špičkový kompletní servis vozidel MHD.
Depo. Ilustrační foto.

Depo. Ilustrační foto. foto: MAFRA - Tomáš Hájek

Odstavný a opravárenský závod na ploše 11,6 hektaru je součástí revitalizace škodováckého areálu. Budou tam haly pro servis vozů, strojní myčky, lakovna, zastřešené parkování trolejbusů, venkovní plocha pro autobusy s čerpací stanicí a dva nezávislé příjezdy.

"Nové depo mělo původně začít fungovat až v roce 2015, ale v současnosti předpokládáme přemístění autobusů a trolejbusů z vozovny Cukrovarská do 1. září 2014. Výhledově umožní kapacita depa umístit až 175 autobusů a 136 trolejbusů," uvedl Herbst.

Areál prochází revitalizací již deset let

Plzeňské strojírny Škoda Transportation zajišťují od letošního ledna po 29 let kompletní servis a údržbu všech vozidel PMDP. Kontrakt na údržbu, opravy a stavbu rozsáhlého depa je za téměř 12 miliard Kč. Pokud by si město postavilo depo a provádělo servis 29 let samo, stálo by ho to podle analýz radnice 14 miliard Kč. Škoda City Service musí stavby i stroje depa trvale obnovovat, protože po 29 letech je má městu předat s nejméně 25procentní zůstatkovou hodnotou.

Škodovácký areál prochází velkou revitalizací už desátým rokem. Podle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda je cílem oživit tradiční průmyslové území města Plzně. K posledním změnám patří rozsáhlá modernizace zkušební trati pro nová škodovácká vozidla se třemi rozchody tratí.

ČTĚTE TAKÉ:

"Můžeme tak zvýšit počet testovacích jízd, které ověřují funkčnost a další parametry vozidel. To při široké výrobní náplni firmy výrazně usnadní testování a ověřování vozidel během výroby," řekl. U zkušební trati vzniklo zázemí pro měření hluku, přístřešek pro přístup na střechy vozidel a stanoviště vodní clony, kde se simulují náročné klimatické podmínky a testuje odolnost vozidel.

"V minulých letech jsme v areálu postavili tři nové výrobní haly, administrativní budovu a otevřeli první části science centra Techmania. Nedávno se otevřelo planetárium a příští rok bude celý projekt populárně vzdělávacího centra hotový. Kvůli tomu byla přestavěna a posunuta pátá brána, tak aby umožnil volný vstup k Techmanii z města," řekl Bernard. Fakulty zdravotnických studií a ekonomická ZČU už třetím rokem využívají bývalé generální ředitelství podniku.

Autoři: ,