Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Češi se bojí případných reklamací. Odrazují je od nákupů online

E-shop (ilustrační foto). foto: Shutterstock

PRAHA - Více než třetina Čechů se při nákupech v internetových obchodech obává problémů při případné reklamaci zboží, necelá třetina se pak bojí toho, že o své peníze přijde. Nevědomost o možných způsobech platby na internetu přiznalo 17 procent respondentů. Vyplývá to z průzkumu srovnávače cen Heureka.cz a platební brány PayU.
  12:00

„Zákazníci se nejčastěji mylně domnívají, že je potřeba zboží vracet v původním obalu, a že musí při reklamaci online vždy hradit poštovné,“ uvedl Jan Kriegel z Heureka.cz. Obal podle něj není, až na výjimky, součástí zboží, a proto není nutné ho při reklamaci mít. Poštovné, v případě uznané reklamace, hradí za zákazníka prodejce. Podobné obavy, které přiznalo 29 procent dotázaných, ještě stále také panují při on-line platebních metodách.

„Zákazníci se obávají, že pokud jim zboží z e-shopu nedojde a oni za něj zaplatí kartou on-line, své peníze již nikdy nedostanou zpět. Je to ale naopak, protože banka, která kartu vydala, vrací zákazníkovi peníze zpět,“ dodal Gabriel Kalapoš z platební brány PayU.

Tržby českých internetových obchodů za zboží letos stoupnou o 15 procent na 77 miliard korun. Výrazný nárůst čeká on-line prodej potravin. Češi také objednají přes internet služby za 26 miliard korun, meziročně o téměř čtvrtinu víc. Vyplývá to z odhadu Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.

Autoři: ,

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...