„Zákazníci se nejčastěji mylně domnívají, že je potřeba zboží vracet v původním obalu, a že musí při reklamaci online vždy hradit poštovné,“ uvedl Jan Kriegel z Heureka.cz. Obal podle něj není, až na výjimky, součástí zboží, a proto není nutné ho při reklamaci mít. Poštovné, v případě uznané reklamace, hradí za zákazníka prodejce. Podobné obavy, které přiznalo 29 procent dotázaných, ještě stále také panují při on-line platebních metodách.
„Zákazníci se obávají, že pokud jim zboží z e-shopu nedojde a oni za něj zaplatí kartou on-line, své peníze již nikdy nedostanou zpět. Je to ale naopak, protože banka, která kartu vydala, vrací zákazníkovi peníze zpět,“ dodal Gabriel Kalapoš z platební brány PayU.
Tržby českých internetových obchodů za zboží letos stoupnou o 15 procent na 77 miliard korun. Výrazný nárůst čeká on-line prodej potravin. Češi také objednají přes internet služby za 26 miliard korun, meziročně o téměř čtvrtinu víc. Vyplývá to z odhadu Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.