V pátek začnou opravy odstavného pruhu a v pondělí začnou silničáři pracovat na provizorním rozšíření komunikace, uvedl Jan Studetský z tiskového oddělení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Práce na provizorním rozšíření komunikace zbrzdil špatný technický stav betonového povrchu stoupacích pruhů, který si ještě před začátkem samotné modernizace narychlo vyžádal opravu.
V úseku mezi Loktem a Hořicemi silničáři do 28. července dokončí rozšiřování dálnice a práce se přesunou do středového pásu. Do konce října bude v tomto úseku doprava v obou směrech posunuta směrem od středových svodidel do pravého a stoupacího pruhu a stoupací pruh bude posunut na rozšířenou krajnici.
Modernizace D1O opravě dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie. |