Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Od prvního razítka po hotový byt za 9 let. Stavební povolení v Česku seženete hůř než ve Rwandě či Iráku

Zajistit razítka potřebná k tomu, aby se mohl začít stavět bytový projekt, zabere v Praze v průměru sedm let. Pokud se započte i výstavba, je nutné připočítat další dva roky. Vyplývá to z Analýzy připravovaných projektů, kterou zpracovala poradenská společnost Deloitte a LN ji mají k dispozici. Materiál upozorňuje, že do řízení mohou kdykoli vstoupit různé instituce a proces o řadu let prodloužit. Úřady navíc nedodržují zákonem dané lhůty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

30. 9. 2018 13:20

Tak ve Rwandě se přiklepne noša klacků a je povoleno na luxusní rezidenci se společnou kuchyní a kurníkem, v Iráku se nic nestaví, no a u nás to je ta rekordně nízká nezaměstnanost: hafo darmožroutů s humanitním vzděláním použitelných jinak akorát do siláže, co ostatním házejí klacky pod nohy, ale berou prachy z jejich daní.

0 0
možnosti

J. Nový

30. 9. 2018 11:55

Ale i kdyby to dopadlo, tak co se bude úředníkovi lépevysvětlovat? To, že dal souhlas na pofidérní stavbu, kde se třeba nevyjádřili všichni dotčení, či povolil to, co by tam stát nemělo......nebo.....tu žádost "zapomněl" vyřídit a tudíž se automaticky schválila?

Co takhle úředníky motivovat finančně? Za každý den, který bude přes lhůtu jim bude z platu stržena pětistovka a převedena na účet toho, který žádá?

0 0
možnosti

30. 9. 2018 13:21

Mám lepší nápad: bičem přes ušiska!

0 0
možnosti

J. Nový

30. 9. 2018 11:51

"Úředníci by při stavebním řízení měli na vyjádření lhůtu 60 dní. Pokud by se do té doby nevyjádřili, znamenalo by to automatický souhlas.

.

.Toto už jsem slyšel před mnoha roky. A před mnoha roky se tayk říkalo, že dáte na stavební úřad žádost a oni sami vyřídí všechna povolení, které budou potřeba. To se prostě jednou za čas zrecykluje, ale stejně to nikdy nedopadne

0 0
možnosti

30. 9. 2018 5:32

Kontaktujte nás pro naléhavý úvěr, který dnes uspokojí všechny vaše potřeby. E-mail mi nyní: larryfinance@yahoo.com nebo WhatsApp: +2349051442970

Larry Scott Gregory

0 0
možnosti

30. 9. 2018 6:19

Polib si, Larry, i s tím svým úvěrem! Pokud bys nevěděl co, tak dej vědět. Vypadá to asi takto: (.)

0 0
možnosti

29. 9. 2018 15:46

To, že v Iráku nebo Rwandě je kratší lhůta výstavby není nic divného, protože v takovém bordelu se staví rychle. V hustě obydlených aglomeracích je to mnohem složitější. Bláboly, že u nás je stavební řízení nesrovnatelně delší než jinde, je záměrně rozšiřováno hlavně developery . Kdo se někdy živil investiční výstavbou ví, že od záměru po kolaudaci je mnoho věcí, které nelze přeskočit. Články na toto téma pro laiky jsou nezodpovědné.

0 0
možnosti

30. 9. 2018 6:22

Máte naprostou pravdu. Ovšem začtěte se do této diskuse a uvidíte, jak nad tím článkem laici nadšením hýkají. To víte, opozice je trochu postrčí, novináři napíší blábol a lůza hýká a hýká...

0 0
možnosti

J91i70ř42í 44K92o70p16i83s

29. 9. 2018 15:40

Mezi námi, ona i ta kvalita projektových dokumentací je mnohdy naprosto tristní! Teď snad "projektuje" každý, kdo má do zadku díru! Jediná klika je, že na stavebních úřadech mnohdy fungují skutečně "odborníci".

0 0
možnosti

29. 9. 2018 15:51

No vidíte, a jak potom chcete urychlit investiční výstavbu, když i ty projekty nestojí zanic. Jestli to nesouvisí třeba s tím, že málo lidí studuje stavařinu. Dříve byly průmyslovky natolik náročné, že absolventi po nějaké praxi běžně zvládali středně náročné projekty. Dnes s tím mají problémy i vysokoškoláci.

0 0
možnosti

29. 9. 2018 12:33

Měli na to 30 let.

0 0
možnosti

30. 9. 2018 6:23

Kdo? Na co?

0 0
možnosti

29. 9. 2018 10:54

Tak na tohle zjištění nepotřebuji ani poradenskou agentůru. Již mnoho let nazpět platí, že každou novelou Stavebního zákona se utahují šrouby, ačkoli příslušný ministr vždy tvrdí opak. Přece se byrokraté na úřadech, a to nejen stavebních, sami nepřipraví o moc a nakonec i obživu (záměrně nepíšu práci).

0 0
možnosti

29. 9. 2018 10:56

A víte co je zajímavého? Že když se tvoří novely stavebních zákonů a předpisů, nejsou brány v potaz připomínky ČKA, ČKAIT ani ČSSI.

0 0
možnosti

29. 9. 2018 9:25

Dlouhé termíny vyřizování, nárůst nákladů, uměle vytvářený nedostatek pozemků, bytů apod. především vyhovuje některým lidem. A volení politici nedělají k nápravě nic skutečně konkértního, jen před každými volbami vypotí pár uvědomělých žvástů.

0 0
možnosti

K. Čtvrtý

29. 9. 2018 8:16

Jak komu soudruzi, jak komu. Takový developer s naditou taškou jdoucí na stavební úřad vymaže jedním šmahem petice občanů proti výstavbě, nezájem, co si lidi přejí. To samé se děje, když se někde objeví pár desítek metrů čtverečních volného prostoru, kde je třeba i zeleň, stromy, hned je tam obratem beton, asfalt, stromy se kácí jak o život. K samotné výstavbě, lidi si čumí do talířů, hlavně, že jste nadávali na nalepené paneláky.

0 0
možnosti

P. Svobodný

29. 9. 2018 9:39

jak to víš ? Trapáčku.

0 0
možnosti