Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Odboráři se s magistrátem nedohodli, ale rýsuje se kompromis

Ekonomika

  9:32aktualizováno  14:47
PRAHA - Zástupci odborových organizací pražského dopravního podniku (DPP) se ani na dnešním dopoledním jednání zcela nedohodli s krizovým štábem magistrátu na splnění svých požadavků a jednání budou zřejmě dále pokračovat. O dalším svém postupu budou odbory DPP jednat od 16:00, stávka však zatím není stále úplně vyloučena, řekli po jednání zástupci odborů. Podle zástupců krizového štábu je zřejmě kompromis blíže než vyhlášení stávky.

Ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák. foto: ČTK

"Jednání bylo z obou stran vedeno konstruktivně. Odprezentováno bylo všech sedm sporných otázek, u všech bodů došlo k posunu, nemohu ale říct, že bychom se shodli," řekl novinářům po jednání zástupce odborářů Jiří Obitko.

Odboráři chtějí ještě dnes odpoledne dopracovat své stanovisko na předložené odpovědi a pak se s druhou stranou opět sejít. Společné jednání se může uskutečnit ještě dnes nebo v nejbližších dnech, podle odborů by mělo být co nejdříve.

Zástupci města byli po dnešním jednání optimističtí. "Vnímali jsme posun, z jejich strany byla vidět vstřícnost. Z mého pohledu bylo 90 až 95 procent problematiky vyřešeno," uvedl radní Radovan Šteiner (ODS). "Vrátili jsme se k jednacímu stolu a posunuli jsme se o obrovský kus dál," doplnil ředitel DPP Martin Dvořák.

Podle Šteinera je vyřešen bod týkající se financování, podle Dvořáka nebude problém ani s nastavením standardů pro všechny dopravce na území Prahy. Standardy by měly být součástí dlouhodobé smlouvy mezi magistrátem a DPP. Obě strany se shodly také na tom, že DPP ke konci roku opustí ředitel pro transformaci Radek Novotný.

Stávka by přišla nejdříve ve středu

Podle informací LN se odboroví předáci dohodli již na konkrétním termínu stávky. Stále ho sice odmítají prozradit, je ale zřejmé, že se totální kolaps by mohlo hlavní město čekat až v polovině příštího týdne. Pravděpodobně půjde o středu. VÍCE ČTĚTE ZDE.

"Tak jako tak by jeho mise po dvou letech byla ukončena," dodal Dvořák. Dnešní jednání bylo klidné a účastnil se jej i pražský primátor Pavel Bém.

Bém zvažuje náhradní dopravu
Magistrát zvažuje, že v případě nouze nahradí stávkující dopraváky najatými řidiči. "Ano, samozřejmě s touto variantou počítáme," potvrdil primátor Bém serveru Týden.cz. Další podrobnosti však neuvedl.

Odboráři Dopravního podniku na jednání s krizovým štábem magistrátu.

Na setkání ve středu v poledne odboráři odmítli s krizovým štábem magistrátu jednat, protože od města nedostali stanovisko k požadavkům, které předložili v pondělí, a zhruba po půlhodině jednání opustili.

Zástupci odborových organizací svůj odchod zdůvodňovali také tím, že na jednání Bém nepřišel. Ředitel DPP Martin Dvořák ale uvedl, že bylo domluvené, že primátor středečního zasedání nezúčastní a zastane jej radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).

Odbory žádají kromě doplacení 1,9 miliardy korun na provozní náklady ukončení všech dalších projektů, jež směřují k vyčlenění některých činností z podniku. Trvají také na zastavení plánovaného propouštění a chtějí, aby město nastavilo standardy kvality pro pražskou hromadnou dopravu, které by platily pro všechny dopravce na území Prahy.

Rada města v úterý schválila uvolnění 900 milionů korun pro dopravní podnik, to ale odboráři považují za nedostatečné.

Požadavky odborů

1) Primátor předloží plán dofinancování Prokazatelné ztráty roku 2009 včetně návrhu financování dopravního podniku v příštích letech tak, aby nebylo nutno čerpat kontokorent zvyšující náklady na financování provozu podniku.
2) DPP ukončí činnost společnosti BNV Consulting, která má na starosti organizační audity a outsourcing, tedy vyvedení některých činností mimo podnik.
3) DPP ukončí spolupráci s Radkem Novotným, ředitelem projektu transformace v DPP.
4) DPP ukončí všechny projekty směřující k outsourcingu, privatizaci nebo prodeji, které mají pro chod DPP strategický a zásadní význam.
5) Zastavení všech projektů směřujících k outsourcingu a jejich nové prověření, protože uvažovaná desetiprocentní úspora nákladů pro DPP je nereálná.
6) Ukončit snižování počtu pracovních míst z důvodu nedodržení slibů primátora, který zněl: Úspory vyplývající z transformace DPP budou využity pro zlepšení poskytované služby cestujícím.
7) Nastavení standardu kvality při přepravě cestujících pro všechny dopravce na území hlavního města Prahy provozující MHD.

Splnění těchto bodů doručit písemnou formou do 11. listopadu 2009 do 24:00 všem členům stávkového výboru.

zdroj: Odborové organizace DPP

Autoři: ,

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...