Odbory již zaměstnance vyzvaly k pasivnímu odporu. Zásadní rozpor panuje třeba ohledně požadavku na kompenzaci karenční doby prvních tří dnů nemoci.
Takhle si Škoda vysnila svůj první elektromobil. ‚Kopíruje‘ Kodiaqa, má ujet 500 kilometrů |
Tyto dny jsou totiž pro zaměstnance bez náhrady. Podle týdeníku se lidé bojí onemocnět a chodí do práce nemocní, přičemž přecházení nemoci je nebezpečné a kromě toho mohou nakazit kolegy. Výpadek příjmu z více než poloviny pracovního týdne je prý ale pro mnohé zásadní. Podle Odboráře existuje vícero možností, jak kompenzace nastavit. Představa obou stran se ale zásadně liší.
Odboráři se snaží také zlepšit podmínky zaměstnanců na pracovišti. Vyjednávají například o zavedení či prodloužení některých přestávek. Shoda nepanuje ani v otázce takzvaných flexikont, tedy směn navíc.
„Odbory KOVO odmítají i nadále diskusi o flexikontech, dalších mimořádných směnách či zkracování termínů projednání,“ řekl pro týdeník předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.
Čistý zisk automobilky se loni zvýšil o 34 procent na 951 milionů eur, v přepočtu na 25,7 miliardy korun. Tržby firmy vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur.
ŠKODA V ČESKU
|