13. února 2015 6:37 Lidovky.cz > Byznys > Auto

O BMW byl v lednu menší zájem než o Audi a Mercedes

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Logo automobilky BMW. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo automobilky BMW. | foto: Reuters

MNICHOV Německá automobilka BMW v lednu zvýšila dodávky zákazníkům o sedm procent na rekordních 142.154 vozů. Firma, která je největším výrobcem luxusních automobilů na světě, zároveň dodala, že počítá s rekordním odbytem i v celém letošním roce. Prodej samotné značky BMW bez zahrnutí malých aut Mini a limuzín Rolls-Royce ale v lednu zaostal za konkurenčními značkami Audi a Mercedes-Benz.

„V lednu jsme novým rekordním odbytem dokázali navázat na úspěch v loňském roce,“ uvedl šéf prodeje a marketingu BMW Ian Robertson. „V celém roce 2015 opět očekáváme růst odbytu, ačkoliv podmínky na některých trzích by mohly zůstat složitější,“ dodal.

Automobilka v lednu zaznamenala růst prodeje v Evropě, Spojených státech i v Číně. V loňském roce prodej vzrostl o osm procent a poprvé v historii překonal hranici dvou milionů vozů. Firma tak vykázala rekordní celoroční prodej už počtvrté za sebou.

ČTĚTE TAKÉ:

Odbyt samotné značky BMW v lednu stoupl o více než šest procent na 124.561 vozů. Konkurent Audi již dříve oznámil, že v lednu zvýšil prodej o více než desetinu na zhruba 137.700 vozů a prodej automobilů Mercedes-Benz stoupl o téměř 14 procent na 125.900 vozů.

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.

ČTK, Lidovky.cz
  • 1Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!