Podle informací LN dosáhla odměna nejvyšší možné sumy, tedy deseti milionů korun. Že DPP nezaplatí více zajistil smluvní strop, který byl do smlouvy s poradenskou firmou Parles, jež pak Šnábla najala, zabudován kvůli zákonu o zadávání veřejných zakázek. Ten veřejným zadavatelům v obdobných případech stanoví maximální možnou odměnu těsně nad deset milionů.
"Ano smluvní odměna dosáhla výše deseti milionů korun. Výpočet podle stanoveného vzorce na základě dosažených úspor by stanovil sumu asi 27 milionů. Zastropování pak snižuje částku právě na deset milionů," potvrdil LN výši tzv. success fee Šnábl s tím, že pro jeho poradenskou firmu jde o spíše nižší hranici odměn, které inkasuje. "Od počátku jsem to bral především jako referenční transakci pro své podnikání," doplnil k odměně za šestiměsíční vyjednávání.
ČTĚTE TAKÉ: |
Úspora až půl miliardy
Základem dodatku, který podepsali zástupci obou stran na pražském magistrátu, jenž je vlastníkem Dopravního podniku Praha (DPP), je prodloužení splátek u dalších odebíraných tramvají o čtyři roky. Pro DPP to znamená, že namísto 2,2 miliardy korun ročně v letech 2015 až 2018 bude potřebovat ročně 1,1 miliardy do roku 2022. Jen na úrocích, které by DPP musel splácet, pokud by si půjčoval 8,8 miliardy v příštích čtyřech letech, tak pražský podnik ušetří přibližně půl miliardy korun. Druhá část úspory pak přijde díky účetní konstrukci, kdy pražský podnik zaplatí za každou dodanou tramvaj nejdřív polovinu a zbytek doplatí až za čtyři roky. Přitom ale bude moci od počátku tramvaje účetně odepisovat.
Plzeňská Škoda pak přistoupila v rámci dohody na to, že dodá druhou polovinu tramvají - tedy těch 125 kusů v letech 2014-2018 - lépe vybavenou. Konkrétně budou klimatizované a bude v nich dostupná wifi. Jen klimatizace přijde plzeňskou firmu asi na dva miliony za kus.