Opel v období tří měsíců, od srpna do října, omezí výrobní aktivity ve své petrohradské továrně na pouhých 16 dnů. Nabídne rovněž zhruba čtvrtině z dvou tisíc zaměstnanců odstupné za dobrovolný odchod z podniku.
Podobně na propadající se trh reagoval i koncern Volkswagen, který 8. září přerušil výrobu aut v Rusku na deset dnů. To se dotklo i Škody Auto. Pokles prodejů české značky se pohybuje okolo pěti procent oproti celkovému pětinového propadu trhu.
PSALI JSME: |
Situace v Opelu je podle všeho mnohem vážnější. "Rusko bylo v loňském roce naším třetím největším trhem po Británii a Německu. Nyní se nachází v těžkých turbulencích" upozornil šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Opel je součástí největší americké automobilky General Motors.
Poptávku po autech v Rusku tlačí dolů zpomalení hospodářského růstu, za kterým stojí především negativní dopady ukrajinské krize.
V srpnu tempo meziročního poklesu prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut na ruském trhu podle podnikatelské asociace AEB zrychlilo na téměř 26 procent z červencových 23 procent.