Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

OTÁZKA DNE: Je valentýnská reklamní masáž účinná?

Ekonomika

  17:22
PRAHA - Růžová mánie, která každoročně zaplavuje svět objímacími medvídky a sladkostmi je pro mnohé kýčem a mluví se o umělém svátku obchodníků. Jaký dopad má u nás má marketingová kampaň v předvalentýnské době? Zvyšují se zisky a jak se letos na Svátek zamilovaných firmy připravily? LN se ptaly za vás.

Anti-valentýnská kampaň muslimek foto: Reuters

 

Eva Karasová, mluvčí Tesca

Eva Karasová, mluvčí TescoSvátek zamilovaných slaví téměř 40 % Čechů a nejvíce lidé ve věku od 15 do 30 let. Dvě třetiny zamilovaných tráví Valentýna doma. Na večer si kupují kulinářské lahůdky, kvalitní víno či něco na zpestření večera. Prodej růžového vína, sektu a šampaňského roste o 10 % a kondomů a různých dalších doplňků až o 50 %.

Teenageři jako dárek volí roztomilé plyšáky a polštářky ve tvaru srdce nebo s valentýnskými motivy, které se prodávají výhradně jen pro tento svátek. Muži ženám nejčastěji kupují květiny, parfémy a spodní prádlo, ženy mužům naopak čokolády. Prodej květin oproti jiným měsícům stoupá až pětinásobně. Nejžádanějšími jsou červené nebo růžové růže, na svátek zamilovaných se jich v našich obchodech prodá až šedesát tisíc kusů.

Kromě květin stoupá několikanásobně stoupá i prodej luxusního a dražšího spodního prádla. Oblibě se samozřejmě těší červená barva a klasická černá. Trendy pro letošní rok je prádlo s květinovým vzorem.

Aleš Ondrůj, mluvčí Student Agency

Dosavadní ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah Aleš Ondrůj přechází na PR pozici do firmy Student Agency.Za valentýnskou kampaň platíme minimum, většinou využíváme vlastních zdrojů, PR a internetu (řádově nás stojí desetitisíce korun) a počet prodaných letenek se nám v tomto období zvedá o 16,5%. Letos jsme pojali Valentýna netradičně – vyhlásili jsme soutěž o nejzamilovanější pár (milenci měli posílat své fotografie z cest) a vítězům uspořádáme svatbu, spolu se slevou na naše letenky. Naše autobusy budou jezdit polepené nejen fotkami finalistů soutěže, ale i otisky rtů (polibky) stevardek autobusových spojů, ale i Radima Jančury a Lenky Němcové, našich ředitelů.

Pavlína Pešová, ředitelka marketingu a prodeje FIRO-tour

Pavlína Pešová, ředitelka marketingu a prodeje FIRO-tourV předvalentýnském období naši klienti ve zvýšené míře nakupují jarní letecké víkendy a relaxační pobyty. Velmi oblíbené jsou také dárkové poukázky, které nabízíme i s věnováním dle vlastního přání - ať už ve vybrané finanční hodnotě nebo přímo na konkrétní zájezd. V únoru se nám obecně tržby výrazně zvedají, což ale nelze přičítat Valentýnu - během února nabízíme v souvislosti s veletrhem Holiday World výhodné veletržní slevy a koncem února končí platnost nabídek letních leteckých pobytových zájezdů pro děti za kompletní cenu 99 Kč. Hlavními destinacemi jsou samozřejmě evropské metropole – Řím a Paříž – a zvyšuje se zájem i o víkend na Islandu.

Autor:

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...