12. srpna 2017 17:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Peugeot 3008 vs. Opel Astra. Nápadné SUV vládne, na trůnu střídá obyčejné auto

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Peugeot 3008 GT | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Peugeot 3008 GT | foto: Peugeot

Praha Letos se titulem Evropské auto roku chlubí Peugeot 3008, který na trůnu vystřídal vloni vládnoucí Opel Astra. Tahle auta, která vlastně dnes patří do stejného koncernu (skupina PSA koupila Opel od GM) ukazují, jak se mění vkus širokého spektra zákazníků.

Ti čím dál častěji přesedají z běžných vozů právě do SUV.

Opel Astra je jakýmsi zástupcem automobilů doby, která pomalu končí a Peugeot 3008 je v některých ohledech poslem nových časů. Neříká to nic o tom, jak dobrá to jsou auta, ale když se obě pyšní právě titulem auto roku, jen těžko mohou být vyloženě špatná.

Úplně normální

Kompaktní hatchback Astra je zástupcem jakéhosi konzervativního automobilového proudu. Ačkoli popularita všech možných vozů SUV nadále roste, je to právě segment kompaktních vozů, který si nadále drží u zákazníků velkou popularitu a nástupu SUV vcelku odolává.

Astra ukazuje, proč tomu tak je. Auto se prodává v řadě verzi, od hatchbacku po prostorné kombi a v zásadě nevyvolává velké emoce. Široký je i rozsah motorizací, naším testem prošla jedna ze základních pohonných jednotek, tříválec 1.0 litru s výkonem 77 kW.

Peugeot 3008 GT
Opel Astra

Ačkoli jsou tříválce mnohdy terčem posměchu řady motoristů, v tomto případě jde zcela jistě jen o předsudky. Vlastně i zvukový projev litrového tříválce v Astře je docela příjemný a v praxi motor podává subjektivně lepší výkony, než o čem vypovídá hodnota zrychlení z nuly na 100 km/h za 11,2 sekundy.

Agregát je hezky pružný, táhne z nízkých otáček a byť má turbo určitou prodlevu, není nijak dramatická. Dá se s ním jezdit příjemně klidně a přitom se nechá pobídnout i ke svižné jízdě, Astra s ním rozhodně nemusí být brzdou provozu.

A spotřeba se drží příjemně nízko, i neurvalejší testovací jízdy s velkým podílem poskakování po městě znamenaly výsledek 6,9 litru na 100 kilometrů. Při klidném tempu se lze dostat i o dva litry níže. Schopnosti motoru pak vysoce převyšuje podvozek, který dává autu hodně jistoty a byť je tužší, posádku nevytřese.

Interiér Astry překvapí útulností a nápaditým designem, ale řidiče dovede rozčílit kluzká hlavice pětistupňové manuální převodovky. Ta kazí dojem z jinak přesného řazení.

Extravagance

To francouzský Peugeot je úplně jiné auto. Už na první pohled chce být nápadné a budí emoce. Astra je sice hezká, ale soutěž krásy vyhraje jen těžko, 3008 se o to ovšem snaží. Výrazný design pokračuje i v interiéru, který je na hony vzdálen běžné nudě třídy kompaktních vozů.

Peugeot tu opět použil své uspořádání interiéru i-Cocpit, kdy má před sebou řidič malý volant a „budíky“ se nachází až nad ním. Díky vysoké pozici za volantem se toto řešení vyžaduje parádní přehledností.

Opel Astra

Některé extravagantně vyhlížející ovládací prvky ovšem zaslouží trochu kritiky, řidič si musí zvyknout na to, co které tlačítko dělá. Malým volantem se Peugeot 3008 skvěle řídí a musíme uznat, že i jeho jízdní vlastnosti nás příjemně překvapily. 3008 není tak houpavý, jak bychom očekávali, přitom je rozhodně komfortnější, než Astra.

Zásadní disciplínou, která k dobrému komfortu u obou aut pomáhá, jsou sedadla. Opel se léta chlubí tím, že sedačky svých vozů navrhuje ve spolupráci s ortopedy a v praxi je to znát. Sedadla i v základním provedení Astry jsou výborná a to lze připlatit ještě za lepší.

Ale totéž platí u Peugeotu. Testované provedení GT mělo kožená sedadla s výrazným tvarováním. Ta patří k jedněm z mála v segmentu (a možná na trhu vůbec), které dovedou podepřít stehna i vcelku dlouhonohých řidičů. Sedadla jsou velmi komfortní a přitom mají i slušné boční vedení.

Takže i při svižnějším tempu, které dovolí dvoulitrový turbodiesel s výkonem 133 kW, v nich posádka neklouže. Motor je docela příjemně utlumený, převodovka řadí hezky jemně a auto i přes mnohem vyšší hmotnost než Astra působí vcelku „lehkonoze“. Svižnější jízda si vyžádala 6,1 litru nafty na 100 kilometrů. V praxi dovede řidič jezdit u Astry i 3008 v testovaných motorizacích se stejnou spotřebou. A i když má Peugeot větší výkonovou rezervu, dramatický rozdíl v dynamice nakonec není.

Peugeot 3008 GT

Ani jeden z vozů nevyhraje cenu za největší praktičnost, nicméně prostoru je v obou modelech dost. To vlastně hraje v prospěch Astry, která je samozřejmě mnohem dostupnější, než fešácký Peugeot. I to ukazuje posun v automobilovém světě, spousta zákazníků je ochotna za módní auta připlatit.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz