Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Pivovary se perou o festivaly. Ve hře jsou tisíce hektolitrů piva

Ekonomika

  7:30
PRAHA - Budvar či Staropramen chtějí vytlačit vládce letních festivalů Gambrinus. Propad v prodejích piva, který letos hlásí tuzemští výrobci, rozhodně nehrozí letním festivalům. Během prázdnin jich v Česku proběhne téměř stovka a vytočí se na nich tisíce hektolitrů piva. A to si pivovary rozhodně nechtějí nechat ujít.

V ležáckém sklepě pivovaru Velké Březno dozrálo červené Svatojánské pivo. foto: ČTK

Kdy se pije pivo:

 Pití piva prospívá dlouhodobý sluneční svit. Ideální je, když slunce svítí deset hodin denně.

Teplota ovzduší by se měla pohybovat nad 18 °C. Se zvyšující se teplotou spotřeba stoupá.

Extrémně vysoká denní teplota ovšem spotřebu piva sráží.

Přesná hranice, kdy dochází k poklesu spotřeby, není jasně stanovená, pohybuje se nad
30 °C.

Zdroj: Prazdroj a Budvar

Doufají jednak ve slušné zisky, ale hlavně pro ně festivaly znamenají ideální formu propagace. Silný konkurenční boj už pocítil Plzeňský Prazdroj, jehož Gambrinus festivalům dominuje. Letos přišel o největší český festival Rock for People na úkor Staropramenu, další velkou přehlídku, Mighty Sounds, zase ukořistil Budvar. A obě firmy se netají tím, že do budoucna budou chtít ještě víc.

"Letošní účast na Mighty Sounds je výsledkem trpělivého snažení našeho partnera Abaton Production, s nímž od loňského roku spolupracujeme na zajišťování vybraných hudebních akcí. Neustále hledáme nová vhodná spojení, máme předem vytypované festivaly, s nimiž bychom se do budoucna chtěli spojit," prohlásila Jana Kubištová, vedoucí oddělení marketingu Budějovického Budvaru.

Kupte si vlastní sud
Na rozdíl od klesající spotřeby v restauracích očekávají pořadatelé hudebních akcí přinejmenším stejnou návštěvnost jako loni, někde spíš ještě vyšší. Jen na Rock for People by tak lidé měli vyprázdnit až dva tisíce padesátilitrových sudů. Počet tamních píp Staropramen s ohledem na příznivou předpověď navýšil až na 130, a lidé si dokonce budou moci se svými přáteli koupit i celý sud.

"Fakt, že jsme nahradili konkurenci, je určitě potěšující, nicméně nebyl primární pohnutkou k tomuto partnerství. Pro nás je důležité, že je Rock for People nejznámějším českým festivalem a složení návštěvníků koresponduje s cílovou skupinou Staropramenu," uvedl Vítek Vojtěch, brand manažer značky Staropramen.

Čtěte také:



Větší aktivitu pivovarů vítají i pořadatelé, kteří letos chtějí nabídku piv rozšířit. "Už v loňském roce jsme registrovali velkou poptávku po širším spektru nápojů. Staropramen se bude letos prezentovat minimálně osmi značkami, včetně těch výběrových," popsal Michal Thomes z Ameba Production, která Rock for People pořádá.

Více značek nicméně nabídne i Prazdroj, například na akcích Trutnov Open Air a Brutal Assault se bude nově točit také černý Velkopopovický Kozel nebo značka Master.

Gambrinus jasně vede
I nadále však většina festivalů nabídne především Gambrinus.
"Prodejně nejúspěšnější je klasické pivo Gambrinus, které ve srovnání s ostatními představuje odhadem polovinu celkového prodeje. Velkým úspěchem je i přítomnost značky Birell na téměř všech akcích, kde se čepují naše piva," uvedl Vladimír Kleistner z Plzeňského Prazdroje. Pivovary i pořadatelé také potvrzují, že výrazně roste zájem o točené nealkoholické pivo.

Ani ztráta dvou velkých festivalů tak pro Prazdroj není fatální. "Je to obchod jako každý jiný. Má samozřejmě svá specifika, ale vždy je to nabídka versus poptávka. Letos jsme se naopak nově představili s jedenáctkou Gambrinus Excelent na Sonisphere v Milovicích," řekl mluvčí pivovaru Jiří Mareček.

Anketa

Jakou značku piva v létě vyhledáváte?

Gambrinus 2370
Staropramen 1058
Krušovice 638
Pilsner Urquell 4245
Velkopopovický kozel 1675
Master 254
Budvar 1563
Radegast 2039
Bernard 2562
Regionální značku 8123
Nepiju pivo 3728



"Myslím, že pro pivovary je hlavní objem prodaného piva, reklama je až na druhém místě. Pivo od nich kupujeme v podstatě za běžnou velkoobchodní cenu," popsala Eva Navrátilová z Trutnov Open Air. Část festivalů prodává pivo sama a zisk jim zůstává, jiné spoléhají na sponzorské dary pivovarů. 

Jakého piva se napijete na festivalech:

Sázava Fest (Kácov) 5.8. - 7.8. 2010 značka piva: Krušovice výtoč: přes 100 tisíc piv návštěvnost: až 12 tisíc lidí

Rock for People (Hradec Králové) 3.7. - 6.7. 2010 značka piva: Staropramen výtoč: 200 tisíc piv návštěvnost: až 30 tisíc lidí

Hip Hop Kemp (Hradec Králové) 19.8. - 22.8. 2010 značka piva: Gambrinus, Pilsner Urquell výtoč: 100 tisíc piv návštěvnost: 14 tisíc lidí

Trutnov Open Air (Trutnov) 19.8. - 22.8. 2010 značka piva: Gambrinus, Kozel, Pilsner Urquell výtoč: až 200 tisíc piv návštěvnost: až 25 tisíc lidí

Brutal Assault (Josefov) 12.8. - 14.8. 2010 značka piva: Gambrinus, Kozel, Master, Pilsner Urquell výtoč: přes 50 až 100 tisíc piv návštěvnost: 10 tisíc lidí

Mighty Sounds (Tábor) 16.7. - 18.7. 2010 značka piva: Budvar výtoč: 100 tisíc piv navštěvnost: 10 až 12 tisíc lidí

Colours of Ostrava (Ostrava) 15.7. - 18.7. 2010 značka piva: Radegast výtoč: přes 100 tisíc piv návštěvnost: 25 tisíc lidí

Masters of Rock (Vizovice) 15.7. - 18.7. 2010 značka piva: Pilsner Urquell výtoč: 200 tisíc piv návštěvnost: 25 tisíc lidí

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!