Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Platy řidičů autobusů zůstávají stejné. K dohodě o navýšení zatím nedošlo

Zástupci ministerstva práce, zaměstnavatelů a odborů se zatím nedohodli na tom, jak by se měly zvýšit mzdy řidičů linkových autobusů v regionech. Ministerstvo navrhlo komplex opatření, který zahrnuje především přeřazení platových tarifů řidičů do vyšší třídy, vyšší odměny za čekání řidičů mezi jednotlivými spoji či možnost uzavření vyšší kolektivní smlouvy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

6. 8. 2016 10:16

Ministr financí Andrej Babiš má "své" zájmy a tak ho příjmy na daních ze mzdy nezajímají, především proto, že sám je majitelem firem kde se také hlídá výše mzdových nákladů a z nich daňových odvodů. Na to, aby se provedla zákonná úprava pro platby daní za zaměstnance tak, aby se zvýšil státní příjem z této daně a aby se odstranila motivace zaměstnavatelů k vyplácení minimální mzdy na to Babiš nemá lidi s inteligencí.

0 0
možnosti

6. 8. 2016 9:54

Nízké mzdy řidičů autobusů, ale také řidičů kamionůjsou poměrně jednoduše vysvětlitelné. Žádný provozovatel autodopravy nechce mítvyšší mzdové náklady a také na dani ze mzdy řidičů a na jejich soc. a zdrav. pojchce platit co nejméně. Tím je předem dáno, že pracovní smlouvy jsou ve většiněpřípadů sjednávány na hranici minimální mzdy. Ve Francii nebo Německu už by sedávno stávkovalo, ale v ČR jsou odbory socanské a akce neschopné.Výsledkem je že jsou řidiči okrádáni na mzdě a stát na daních ze mzdy a za soc.pojištění zaměstnanců. Ministerstvu financí ta situace nevadí, zřejmě tamneumějí počítat.

0 0
možnosti

J. Novák 567

4. 8. 2016 5:58

Naprosto nechápu, proč by měl o mzdách řidičů autobusů rozhodovat stát, když jsou to zaměstnanci soukromých firem. To ti tupíci nemuseli zvonit v roce 1989 na náměstích a měli by tady pořád socík, kde by v rámci centrálního plánování byly plánovány i mzdy řidičů autobusů, že? Když to takhle půjde dál, kdo bude další? Zedníci budou chtít, aby jim stát zajistil jejich mzdy? Pak instalatéři, pokrývači, metaři atd. atd.? Vyzvonili jste si kapitalizmus, tak holt si musíte také vydupat výši mzdy u svých zaměstnavatelů, né tlačit na stát.

0 0
možnosti

4. 8. 2016 7:26

Je to tak. Tedy Krajský úřad je zákazník a dopravní podnik je ten, který nabízí zákazníkovi svou službu za určitou cenu. Tudíž onen úřad by neměl zasahovat do mzdových problémů dopravní firmy, protože tam jde o spor zaměstnavatele a zaměstnance o výši mzdy. Krajského úřadu a tím vlastně i státu se tento spor netýká.

0 0
možnosti

3. 8. 2016 19:36

Slabé odbory, spíš parodie.

0 0
možnosti

F. Jetel

3. 8. 2016 13:47

130 Kč,- na hodinu, kdy je řidičům placená pouze doba po kterou řídí je směšná. V MHD se možná ještě vyplatí příjmout takovou sazbu ale v meziměstském provozu, kdy šofér stráví téměř polovinu času čekáním, je to utopie. Za tyhle peníze jezdí chlapi s kukavozy u firmy Nykos. :))

0 0
možnosti

3. 8. 2016 15:00

Souhlas. Řidiči si ty peníze zaslouží. Nakonec mají taky odpovědnost za lidi, které vezou. Unavený šofér, který malý základní plat nahání spoustou přesčasů, není východisko.

0 0
možnosti