Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Posílají líným chlapům trenky a kondomy. A jejich byznys se šíří dál

Ekonomika

  7:30
PRAHA - Někteří muži si s děravým spodním prádlem hlavu nelámou, chodit po obchodech a shánět pánskou kosmetiku se jim také příliš nechce. Právě mužská pohodlnost dala vzniknout projektu, který se inspiroval v USA – rozesílání na míru sestavených balíčků se základními „chlapskými“ potřebami. Stranou samozřejmě nezůstávají ani dívky.

Martin Březina a Tomáš Brychta bodovali se svým start-upem Chlapská zásilka foto: Reprofoto

Jako první se v Česku objevil nápad cílený na muže. Takzvaná chlapská zásilka jim nabízí pravidelné zasílání ponožek, spodního prádla nebo balení prezervativů. Projekt vznikl během vzdělávacího programu StarCube zaměřeného na podporu startovacích firem.

Zásilky pro muže

Tříměsíční podnikatelské „soustředění“ zaštítilo Jihomoravské informační centrum a vtipný nápad dvou studentů ze Žabovřesk porotu okouzlil. Líheň nadějných projektů hledá talenty za finanční podpory Jihomoravského kraje, města Brna, a tamějších univerzit.

„Už od střední školy jsme přemýšleli nad různými možnostmi podnikání. Myšlenka Chlapské zásilky se zrodila po jednom tréninku florbalu. Všimli jsme si, že by se naši spoluhráči mohli lépe starat o svoje spodní prádlo a ponožky. Ale oni tím nechtěli ztrácet čas. Zjistili jsme, že někteří často nosí prádlo, dokud se nerozpadne. Hledali jsme tedy způsob, jak našim kamarádům a všem mužům pomoci,“ říká jeden ze zakladatelů Tomáš Brychta.

Chlapskou zásilku ocenila porota StarCube druhým místem a už pár dní od ostrého startu studentského projektu se začaly hlásit první desítky zájemců. Muži podle Brychty plní své zásilky hlavně spodním prádlem, ale objednávají si i věci na holení nebo kosmetiku.

Dívky láká kosmetické překvapení

Brychta společně se svým společníkem Martinem Březinou ale nejsou jediní, kteří se inspirovali úspěšným zahraničním konceptem. Zatímco Chlapská zásilka těží zejména z lenosti mužů, obdobné služby, zaměřené na jejich něžné polovičky, lákají na objevování nových kosmetických přípravků.

Ženská krabička Senzabox

Zatímco pánové si svůj balíček sestaví sami, ženy naopak čekají, čím je „krabička“ překvapí. Každý měsíc pak firmy rozesílají balík, který obsahuje vzorky různého kosmetického zboží.

„Tento koncept vymysleli dvě mladé dívky z Harvardu v roce 2010. Nápad vznikl v podstatě velmi jednoduše. Kamarádky si vyměňovaly kosmetiku a zkoušely nové věci, napadlo je, že by to mohlo fungovat i jako byznys a začaly distribuovat vzorečky. Funguje to tak, že klientka vyzkouší nové věci, zároveň je překvapená, protože předem netuší, co jí poštou přijde,“ vysvětluje Zuzana Mottlová ze společnosti Senzabox.

Hit dámské blogosféry

Stejný koncept nabízí Ladybox, který se na svých stránkách prezentuje jako „první česká krabička krásy“. Výběr a složení jednotlivých balíčků se ihned stal vděčným tématem internetových chatů a dívčích blogů zaměřených na kosmetiku a módu. Amatérských recenzí jednotlivých sezonních zásilek najdete na webu desítky.

Jak nový start-up loví na internetu zákaznice

Pravidelnou zásilkovou službu si pochvalují i samotné kosmetické společnosti, protože jejich výrobky se tak snáze dostanou do povědomí zákaznic. „Pro značky je samozřejmě výhodné vzorečky dodat, protože mají velký problém prodávat například nové produkty online. Ženy si většinou nekoupí to, co neznají,“ vysvětluje finanční ředitel Senzaboxu Libor Knappek.

Autoři: ,

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.