Bureš povede jako generální ředitel Výzkumný ústav železniční (VUZ), který je dcerou Českých drah, a mimo jiné provozuje testovací okruh pro vlaky ve středočeské Velimi. Zároveň bude předsedou představenstva. Štěrba se bude věnovat mezinárodním projektům a prestižní pozici viceprezidenta odborné komise při Mezinárodní železniční unii (UIC), kam byl nedávno zvolen na valném shromáždění v ruském Petrohradě.
Změny jsou platné od středy 7. prosince a podle některých zdrojů z drah měly vést k posílení a větší efektivitě nejvyššího vedení.
Středeční hlasování dozorčí rady ČD - která představenstvo jmenuje a odvolává – do puntíku potvrdilo scénář, který přinesly Lidovky.cz už v úterý večer. Tedy konec dvou výše zmíněných manažerů i jejich další působení v rámci skupiny.
Vyloučení ČD ze soutěží o rychlíky? Ťok s poslanci začali rychle přepisovat zákon |
„Byl jsem jmenován novým předsedou představenstva a generálním ředitelem VUZ. Představenstvo a dozorčí rada ČD mě pověřily úkolem dalšího rozvíjení strategických inovativních technologií ve VUZ,“ řekl pro Lidovky.cz František Bureš. O jeho angažmá v tomto podniku, který spolupracuje s předními výrobci lokomotiv a vagonů, jako jsou Bombardier či Siemens, se v poslední době v ČD hodně mluvilo.
Dozorčí rada rovnou dovolila i jejich nástupce. Burešovu gesci techniky a majetku převzal Miroslav Kupec, který dosud v Českých drahách zastával pozici vrchního přednosty Depa kolejových vozidel a v minulosti působil například u nákladní dcery ČD Cargo. Ve skupině ČD pracuje tři roky - předtím byl manažerem například v podniku ČKD Vagonka nebo firmě F. X. Meiller.
Protože nominace do nejvyššího vedení drah jsou zpravidla politické, Kupec tam přichází s podporou hnutí ANO.
Dalším zvoleným členem představenstva je Martin Bělčík, který je zase nominantem sociální demokracie. Dosud pracoval ve skupině České dráhy v Odboru projektů a správy majetkových účastí.
V minulosti byl například náměstkem ministra obrany, později byl mimo jiné dva roky vedoucím kanceláře Asociace krajů ČR v týmu Michala Haška.
STRATEGICKÁ PERLA VUZ
|