13. října 2017 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Dolínek otevřel ‚nové‘ P+R parkoviště. Předvolební vábnička, říká starosta Libuše, kterému o tom neřekli

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Parkoviště (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Parkoviště (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

PRAHA Pražská radnice ve čtvrtek otevřela tři nová P+R parkoviště. V Písnici, na Kotlářce a u Švehlovy ulici vzniklo 530 nových míst pro automobily. Podle opoziční TOP 09 jde ale jen o předvolební gesto náměstka Petra Dolínka (ČSSD). Starosta Prahy-Libuš prý o záměru otevřít parkoviště v jeho městské části ani předem nic nevěděl.

„Nic nám o tom neřekli,“ říká starosta městské části Praha-Libuš Jiří Koubek (TOP 09), který prý o novém P+R zjistil až od novinářů.

Koubek zároveň tvrdí, že parkoviště má velmi špatnou návaznost na městskou hromadnou dopravu. „K autobusu je z parkoviště relativně daleko,“ popisuje starosta. „Nic to neřeší, je to jen předvolební vábnička,“ dodává s tím, že P+R vzniklo narychlo.

„Nové parkoviště, které ovšem nikdo nepostavil, a nebude sloužit jako Ride, protože návaznost na další jízdu do centra Prahy je velmi omezená,“ připojil se pražský zastupitel Václav Novotný (TOP 09). Naráží na to, že P+R nebylo nově vybudované, ale vzniklo z odstavného parkoviště.

„Hledáme všechny cesty, jak navýšit parkovací kapacity v Praze. Nepřestanu s tím jen kvůli volbám,“ reagoval náměstek pro dopravu Petr Dolínek pro server Lidovky.cz na kritiku starosty.

V Písnici vznikne 115 parkovacích míst, což je podle Koubka málo. Po dostavení metra D, které lokalitou povede, podle něj budou potřeba tisíce nových parkovacích míst.

Na rozdíl od předchozích P+R, která jsou u stanic metra a vlaků, se nová místa nachází u zastávek autobusů či tramvají. Radnice tak chce podle Dolínka otestovat, jestli o ně bude zájem. Pokud budou parkoviště fungovat, mohou na jejich místě vyrůst parkovací domy, které zvýší parkovací kapacitu.

Všechna tři nová P+R vznikla z odtahových parkovišť. Jsou bezobslužná a parkování je zdarma a místa čekají ještě úpravy. Například na Kotlářce u Plzeňské ulice chybí vodorovné značení,

V Praze je 16 záchytných parkovišť typu P+R, z nichž 13 vlastní Technická správa komunikací a tři pražský dopravní podnik. Dohromady tato parkoviště mají kapacitu zhruba 3000 parkovacích míst pro auta a slouží také cyklistům.

kopMichal Kopřiva, ČTK
  • 6Diskuse