26. ledna 2017 16:40 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Praha žene metro D k Ústavnímu soudu. Vadí jí stopka v územním plánu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Nová podoba stanice Nemocnice Krč z léta 2016. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová podoba stanice Nemocnice Krč z léta 2016. | foto: Metroprojekt

PRAHA Praha podá ústavní stížnost. Vadí jí rozhodnutí soudu, který zrušil změnu územního plánu týkající se plánovaného metra D. Ve čtvrtek tento postup schválili městští zastupitelé. Pražský městský soud změnu zrušil v červenci 2015, loni koncem roku Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost města.

Město s majiteli pozemků, kteří změnu územního plánu u soudu napadli, jedná o dohodě. Její návrh chce mít do konce týdne.

„S těmi, kdo podali návrh na zrušení této změny, vedeme intenzivní jednání,“ řekla primátorčina náměstkyně pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Řešení podle ní město nevidí ve stížnosti, ale v dohodě s majiteli pozemků. Stížnost je jen „předběžnou opatrností“.

Porovnání původního (vlevo) a aktuálního návrhu stanice Písnice.
Porovnání původního (vlevo) a aktuálního návrhu stanice Nemocnice Krč.

Zamítnutá změna územního plánu se týká pozemků v okolí Thomayerovy nemocnice v Krči a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice. Změna tu umožňovala budovat metro na pozemcích do té doby vedených jako územní rezerva.

Soud změnu územního plánu zrušil proto, že magistrátní odbor životního prostředí v dokumentaci opomněl vysvětlit, proč nepožadoval vypracovat posudek SEA (Strategic Environmental Assessment), který posuzuje vliv koncepcí staveb na životní prostředí.

Návrh dohody s majiteli pozemků v Krči město dokončuje, rada by ji mohla projednat příští týden. Vlastníci pozemků by se měli podpisem zavázat k tomu, že dovolí Praze stavět na svých pozemcích metro.

Město pak slíbí, že bude spolupracovat na tvorbě studie na zástavbu pozemků, kde majitelé chtějí vybudovat nové budovy.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice, v další fázi zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Stanice metra A do Motola, které byly otevřené nedávno, vyšly na zhruba 20 miliard korun.

ČTK
  • 2Diskuse