Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Praha potřebuje byty pro 1,5 milionu obyvatel, vyplývá ze studie pro magistrát

Praha potřebuje byty pro 1,55 milionu obyvatel, kteří v metropoli reálně žijí. Je to zhruba o 250 tisíc lidí více, než kolik uvádí Český statistický úřad (ČSÚ). Vyplývá to z analýzy společnosti CE-Traffic, kterou zveřejnil pražský magistrát. Podle primátorova náměstka pro územní plánování Petra Hlaváčka (za TOP 09) se město musí zaměřit na rozvoj rozsáhlých brownfieldů, které jsou už léta bez využití.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J. Jurax

27. 6. 2019 14:01

Perfektní novinářská práce. Praha potřebuje byty pro 1,5miliónu obyvatel. Pan novinář ovšem neprozradil, pro kolik těch obyvatel byty už má.

Takže kolik bytů ještě Praha potřebuje?8

0 0
možnosti
FK

26. 6. 2019 10:21

Těch analýz bylo již tolik, že jedna sem a druhá tam. Podobný závěr udělám sám od stolu a zadarmo. Snad jen, že nebudu mít ta relevantní statistická data. Jenže schází to řešení, složité, mnohavrstvé, dlouhodobé a konfliktní. Keců jsem již slyšel dost, a jak známo, nemají cenu.

0 0
možnosti
JC

26. 6. 2019 9:19

Tak proto má Praha tolik mostů. Aby se pod ně všichni ti bezdomovci vešli. A proč se sem chce tolik lidí stěhovat?

0 0
možnosti
JV

J. Vavruška 637

26. 6. 2019 8:09

Analýza má celou řadu nedostatků. Praha například dlouhodobě kašle na infrastrukturu, což se stavěním nových a nových králíkáren nevyřeší. Například se ví, že do Prahy přijíždějí tisíce aut, ale nikde nevidíte víceposchoďová záchytná parkoviště přímo ve stanicích metra, s odpovídající kapacitou. Maximální kapacita je několik set aut, takže ten zbytek hledá místo jinde. Staví se nová a zahušťují stará sídliště, ale všude najdete jenom úzké jednosměrky, nikdo se nesnaží vytvořit odpovídající přístupové komunikace a zejména adekvátní parkování. Většina dálnic a klíčových komunikací v Praze je v šíři 1+1 nebo nanejvýš 2+2, přitom by správná šířka měla být u všech 3+3 a v nejvíce vytížených směrech (D1, D8, D10, D11) ideálně 4+4 (podívejte se třeba do Číny...). O vnějším okruhu ani nemluvě...

0 0
možnosti
JV

J. Vavruška 637

26. 6. 2019 8:13

P.S. s tím souvisí taky amatérismus v MHD. Například v Letňanech na metru a blízko D8 je vybudován autobusový terminál, ale všechny příměstské autobusy jezdí z Ládví a z Kobylis od katastrálního úřadu. Denně tam stojí na chodníku obrovské chumly lidí, kvůli nim se skoro nedá projít po chodníku. Proč se metro nevytáhlo například do Chaber a neudělalo se tam pořádné autobusové nádraží? Pro většinu příměstských linek na severním konci by to bylo ideální místo... Místo toho tam je Bauhaus a AAA Auto, kam se MHD vůbec nedá dostat...

0 0
možnosti
JS

J. Sovák

26. 6. 2019 7:47

Mám dotaz. Proč jsme zničili družstevní stavění bytů. Já jsem myslel že je to z důvodů nadměrného množství bytů v Praze. Pokud tomu tak není a byty chybí, tak by ti co zničili a zrušili družstevní stavebnictví měli být trestně stíhaní a policie již měla dávno konat.

0 0
možnosti
JK

J. Kotál

26. 6. 2019 0:54

A kde jsou ty byty, které měl připravené mladý Stropnický když tvrdil, že Praha může přijmout 15 tisíc imigrantů ?

0 0
možnosti
VN

25. 6. 2019 22:14

V Praze je bytů víc než dost - stačí se podívat na nabídky realitek a jak dlouho "visí". Kam se podívám, vidím reklamy na nové byty - a nějak se neprodávají...

0 0
možnosti
MN

25. 6. 2019 21:54

Praha je město úředníků a hampejz Evropy. Přebujelá byrokracie natáhla do Prahy desítky tisíc lidí, kteří nic netvoří.

0 0
možnosti
RH

26. 6. 2019 0:38

Do kamene tesat.

0 0
možnosti
AD

25. 6. 2019 20:32

Krásná studie.

0 0
možnosti
NG

25. 6. 2019 17:35

Ještě že těch 1,5 mega bezdomovců nevyrazilo demonstrovat na Letnou za to, aby získali od města Prahy byt. To by teprve byl šrumec a navíc by bylo jasné, o co těm demonstrantům jde.

0 0
možnosti