Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Praha zažádala o stavební povolení pro stavbu trasy metra D

Ekonomika

  13:03
PRAHA - Praha zažádala o stavební povolení pro stavbu trasy metra D z Pankráce do Písnice. Novinářům to ve čtvrtek řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Praze, aby mohla začít se stavbou, chybí vykoupit sedm pozemků. Další desítky pozemků bude muset dopravní podnik (DPP) vykoupit v místech, kde jsou plánovány stanice.
Pražské metro (ilustrační foto)

Pražské metro (ilustrační foto) foto: Lidové noviny

Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice až do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto.

Žižkov metro nepotřebuje, tvrdí studie. Kam bude ‚déčko‘ pokračovat?

„Připravenost projektu je taková, že můžeme zažádat o stavební povolení. Intenzivně jednáme s vlastníky pozemků. Kdyby se nám nepodařilo vybudovat všechny vestibuly, metro by mělo začít být raženo, následně se dodělají a otevřou všechny stanice,“ řekl Dolínek. Dodal, že stejným způsobem postupovala Praha při stavbě metra B Na Černý Most, kdy byla stanice metra Kolbenova dokončena až po zahájení provozu trasy.

„K tomu, abychom zahájili stavbu, stačí nám vykoupit sedm pozemků, o kterých jednáme s vlastníky,“ řekl šéf DPP Martin Gillar. Tomu dozorčí rada podniku na středečním jednání dala za úkol začít s realizací stavby.

TRAŤ NA DĚDINU V ROCE 2018

Stavba tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina v Praze 6 by mohla začít v roce 2018. Magistrát se nyní chystá dokončit projednání projektu a schválit výstavbu. Novinářům to ve čtvrtek řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Stavba už dostala posouzení EIA, které řeší vliv stavby na životní prostředí, zároveň Praha čeká na požadavky Prahy 6 na velikost plánovaného parkovacího domu. Na kolik stavba vyjde, zatím není jasné. Trať na Dědinu má měřit 2,3 kilometru a má na ní být pět zastávek.

Proti původnímu záměru se neuskuteční architektonická soutěž na novou podobu stanic. Podle Dolínka by to oddálilo zahájení stavby.

Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů.

Pro cestující se před rokem otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.

Autor: