Diskuze
Právní direkt pro Uber: Stát mu smí nařídit, aby měl licenci podle zákona
Děkujeme za pochopení.
U Uberu mi jako cestujícímu i řidiči, který občas někoho/se sveze na spolujízdu nebo stopem, vadila od začátku ulhaná PR o sdílené ekonomice a spolujízdě. Pokud řidič neví, kam pojede a jede pouze na žádost klienta, tak to prostě není spolujízda, ale taxislužba zprostředkovaná dispečinkem mobilní aplikace.
Uber je startup zaměřený na profitování ze zprostředkování taxislužby - aplikace dispečinku. Čím víc se bude Uberem jezdit, tím větší příjmy pro něj. A podle toho se chová : snaží se maximalizovat tržní podíl, snižuje cenu oproti konkurenci obcházením regulací, absencí povinných pojištění, licencencí. Využívá místní dopravní infrastrukturu, ale daní buhví kde a jak. Pro maximalizaci příjmů neváhá ani manipulovat cenou ve špičkách směrem nahoru. A aby přitáhl klientelu ani směrem dolů - viz. výměna názorů mezi řidičem a vedením Uberu. Má taky proč, musí investorům vydělat vložené peníze.
pokračování...
Jaké je reálné "dobrodinné" chování Uberu lze ilustrovat na jeho postoji k praktikování vozových flotil, kdy má na sebe jedinec napsaných více vozů, kterými pak jezdí najmutí řidiči, nebo si vůz pronajímají od majitele flotily. Nebo na postoji k zabezpečení Uber účtů a rychlosti řešení při zneužití
viz.např.:
Dělat z Uberu kontroversi je mlýn na jeho PR. Stejně jako ho presentovat v polaritě milují/nenávidí.