Server Lidovky.cz v pondělí upozornil na to, že zprovoznění více než tisícovky stání na Letné a Prašném Mostě dostalo další odklad. Lidé z pražského magistrátu totiž po roce a půl od otevření tunelu zjistili, že garáže nejsou dodělané.
Hlavním problémem je nedostatečná vzduchotechnika - je třeba vše uvést do provozuschopného stavu, a ještě vybrat provozovatele parkovišť. Další slíběný termín v létě (Letná) a na konci roku (Prašný Most) je tak opět hodně nejistý.
V garážích u Blanky parkuje průvan. Praha po roce a půl zjistila, že nejsou hotové |
Pražští politici proto zamýšlí zprovoznění v provizorním režimu. Provoz garáží by zadali dočasně dočasně některé z bezpečnostních firem, s níž má Praha smlouvu na podobné služby.
Garáže na Prašném mostě v Praze 6 mají kapacitu 303 míst, na Letenské pláni se pak do podzemí vejde více než 800 automobilů.
„Z podzemních garáží se stává podzemní horor. Kdyby se nám je během následujících měsíců nepodařilo zprovoznit, tak to zkusíme spustit v nějakém dočasném režimu. Správcem garáží by byl někdo, kdo by to měl jen dočasně,“ řekl po úterním jednání městské rady náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
V úvahu podle Dněj připadá například jednorázová objednávka služeb, kdy by oslovený dodavatel garáže spravoval šest měsíců. V té době by město hledalo v tendru řádného správce. „Snažíme se, aby to technologicky i provozně bylo v tomto pololetí otevřeno, aby lidé mohli začít parkoviště využívat,“ řekl.
Garáže byly vybudovány v rámci výstavby tunelu Blanka, cena garáží je tak zahrnuta v ceně tunelu. Tunel vyšel město na více než 40 miliard korun a zprovozněn byl v září 2015. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízení Blanky.