9. listopadu 2012 11:04, aktualizováno  15:05 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Předvánoční trik mobilních operátorů: zdražit a rozjet kampaň o slevách

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 5Diskuse
Kde zase je? | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kde zase je? | foto: Shutterstock

PRAHA Předvánoční nabídky některých mobilních operátorů nejsou tak výhodné, jak slibuje jejich reklama. Mezi jejich triky patří například zdražení tarifů a následná kampaň na zvýhodněné ceny.

KupříkladuTelefónica O2 zdražila některé tarify až o 46 procenta, přesto je inzeruje jako zvýhodněné. Upozornil na to spotřebitelský časopis dTest, který našel nesrovnalosti i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky operátorů a předal kvůli tomu podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.

Časopis už před časem v souvislosti s cenami mobilních operátorů zprovoznil na svých internetových stránkách srovnávač mobilních tarifů a jejich podmínek. Podle listopadové aktualizace ceníků operátoři nezlevnili.

ČTĚTE TAKÉ:

"Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procenta, přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu," uvedl právní poradce dTestu Miloš Borovička. Podle něj podobně zdražil i T-Mobile, který se prý ale "výhodností zdražení nechlubí".

Mluvčí Telefóniky Hany Farghali se vůči kritice ohradil s tím, že dTest nesrovnával nynější slevy operátora s ceníkem platným od 1. listopadu, ale se zaváděcím ceníkem, který platil jen do konce léta.

Proti ceníku platnému od září byla podle mluvčího snížena cena u dvou tarifů, u dalších dvou zůstala stejná, přičemž u jednoho z nich se však zvýšil limit pro stahování dat z internetu.

Borovička poukazuje i na to, že lze najít rozdíly mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky operátorů. Například O2 na svých stránkách podle Borovičky uvádí k tarifům řadu výhod, nový ceník už nikoliv. Při jejich srovnání tak lidé dojdou k různým počtům volných minut a sms zpráv.

Podle Borovičky si zákazníci na poradenské lince dTestu také stěžují, že od operátorů dostávají jiné informace, než jaké mají poté ve smlouvách. "Zde se opět jedná o porušení zákona," upozornil Borovička.

Lidovky.cz, ČTK
  • 5Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!