O co jde? Ministerstvo dopravy plánuje převést 300 kilometrů rychlostních silnic na dálnice a na některých silnicích 1. třídy zvýšit maximální rychlost z 90 na 110 kilometrů v hodině. Pilotním projektem by se už na podzim měla stát komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.
Návrh nazvaný Nové pojetí dálniční sítě chce ministerstvo dopravy předložit vládě. Přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů, uvedlo ministerstvo.
ČTĚTE TAKÉ: |
Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě by se prodloužila o zhruba 300 kilometrů. Nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 km/h by měly existovat řádově stovky kilometrů. Rychlost by se mohla zvýšit na 24 úsecích, například Most - Bílina nebo Liberec - Kunratice.
Vybrané silnice první třídy mají být koncipovány jako mezistupeň mezi běžnou dvoupruhovou silnicí první třídy a dálnicí. Pilotně se pak rychlost 110 km/h bude už na podzim tohoto roku testovat na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.
Nové rychlostní silnice podle plánu ministerstva:I/7 Chomutov - Křimov I/11 Ostrava - Šenov I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1) I/13 Karlovy Vary - Ostrov, I/13 Most - Bílina I/13 Bílina - Teplice I/14 Liberec - Kunratice I/20 Nová Hospoda (R4) - Písek I/20 Plzeň, přivaděč k D5 I/23 Brno, Pražská radiála I/26 Plzeň, přivaděče k D5 I/27 Plzeň-Sukova - Dobřany I/34 České Budějovice - Lišov I/35 Liberec - Bílý Kostel I/35 Olomouc - Křelov I/37 Hradec Králové - Pardubice I/38 Jihlava, přivaděč k D1 I/43 Brno, Svitavská radiála I/44 Postřelmov, obchvat I/48 Nový Jičín - Příbor I/48 Český Těšín, obchvat I/50 Brno, Olomoucká radiála I/56 Prodloužená Místecká I/57 Semetín - Jablůnka |