Nejčerstvější přírůstek od Schwarzenbergova týmu, který představil celkem tři oficiální minutové klipy a jeden půlminutový klip, vysílá povinně Česká televize. "Jaký by měl být náš prezident," ptá se na počátku televizního předvolebního spotu Karla Schwarzenberga scénárista a herec Zdeněk Svěrák. A další významné osobnosti v klipu, kde se po jejich boku objevují i běžní podporovatelé Karla Schwarzenberga, odpovídají.
Lépe by fungovala hovorová češtinaTým Karla Schwarzenberga pojal volební spoty, skoro by se chtělo říci, geniálně. Především skvěle maskuje hlavní problém kandidáta - často mu není rozumět. Tedy nemluví. Kandidáta nestylizoval tak jako ostatní filmaři do pozice státníka. Místo něj nechal mluvit jeho podporovatele - z řad celebrit i obyčejných lidí, i když nikdo z těch lidí není obyčejný a ve svém okruhu funguje každý z nich jako, jak říkám, mikrocelebrita. I když, s malou připomínkou: Jak relevantní je třeba názor Marie Rottrové? Čeho je arbitrem? Maximálně dobré písničky. Ale tím, že je zapuštěná mezi ostatní podporovatele, nás to ani netrkne. Jediné, co mi vadí, je špatný zvuk v místnosti, kde se natáčelo. Zvuk hlasu se láme a není moc příjemný. Lidé jsou ale autentičtí, i když lépe než spisovný jazyk by fungovala hovorová čeština. Směska je to skvěle namíchaná a v každém ze čtyř spotů malinko jiná. Je to skvělý milník kampaně. Tím spíš, že spoty ostatních kandidátů máme už zažité. Načasováním se povedlo odsunout všechny ostatní kandidáty do jedné méně zajímavé skupiny sobě podobných. A Petrovi Čtvrtníčkovi i Bolkovi Polívkovi se povedlo dát hlášku. Což už tu dlouho nebylo. |
Další soudy Marka Prchala: |