Ibiza je pro španělskou automobilku zásadní auto. První generace, představená veřejnosti v roce 1984, byla totiž pro Seat přelomová. Vývoj Ibizy s karoserií od legendárního Giorgetta Guigiara totiž spadá do doby, kdy se automobilka rozešla se svým dlouholetým partnerem Fiatem, jehož licenční modely vyráběla. Firma v té době byla pod státní správou, ale brzy našla nového partnera – koncern VW.
Ibiza ale vznikla právě v jakémsi mezidobí a byla vlastně prvním samostatným modelem automobilky. Dlouhodobě pak tato řada patří k nejprodávanějším modelům Seatu, momentálně je druhým nejprodávanějším vozem španělské značky a ročně si ji pořídí zhruba 150 tisíc zákazníků.
Novinka má samozřejmě o něco větší ambice. Mimochodem, za onen přikrčený vzhled vozu může nebývalý nárůst šířky, nová Ibiza je o 87 mm širší než ta končící, přitom je jen o milimetr nižší a o dva kratší. Díky nárůstu šířky a také rozvoru 2564mm bude nový model také výrazně prostornější.
Ibiza přiváží i novou techniku, poprvé je v koncernu VW u ní aplikována platforma MQB A0, která bude základem nové generace VW Polo a v budoucnu třeba i vozu Fabie. Pilířem palety motorů například budou tříválce, základem je motor 1.0 MPI, následují dvě verze přeplňovaného 1.0 TSI a prozatímní vrchol představuje zbrusu nový čtyřválec 1.5 TSI. Diesely 1.6 TDI přijdou později, ale třeba českým zákazníkům to příliš vadit nebude, Ibizu tradičně kupují téměř výhradně s benzinovými agregáty.
Nová generace dá ale sbohem karosářským variantám. Namísto kombi přijde v blízké době malé SUV Seat a třídveřová verze Ibizy se vyrábět nebude vůbec. Dynamické linky pětidveřového modelu to prý mají vynahradit.