Dlouho očekávaný nejlevnější automobil světa předvedl na autosalonu Auto Expo v Dillí šéf společnosti Ratan Tata.
Nano je čtyřdveřový a čtyřsedadlový hatchback, jehož základní verze bude mít motor o obsahu 624 kubických centimetrů. Cena vozu bude téměř o polovinu nižší než dosud nejlevnější vůz na tamním trhu, minivůz Maruti 800, a jen dvakrát vyšší než základní cena motorky o obsahu 100 kubických centimetrů. Ve srovnání s nejlevnější verzí modelu Fabia od české Škody Auto bude Nano stát jen asi pětinu.
Ratan Tata uvedl, že Nano bude na indických silnicích vůz s nejnižšími emisemi a bude splňovat požadované bezpečnostní normy. Jeho spotřeba bude asi pět litrů na 100 km a má splňovat emisní limity nejen doma, ale i v Evropě.
Zatím se vozidlo bude prodávat jen v Indii, kde na vesměs nekvalitních silnicích převládají motorky a skútry. Šéf automobilky ale naznačil, že pomýšlí i na export. Nano by se tak mohlo stát základem levných modelů pro světové rozvojové trhy včetně východní Evropy. Na domácím trhu bude zatím firma nabízet i modely „de luxe“ s širší výbavou a za vyšší ceny.
Tata si od modelu Nano slibuje revoluci v domácím i světovém automobilovém průmyslu. Analytici se domnívají, že Nano donutí i další automobilky vyvíjet levná auta.
Záměr vyvinout podobný vůz již ohlásily Volkswagen, Toyota, Honda i Fiat. Ve spolupráci s indickou Bajaj Auto již auto za 3000 dolarů (asi 53 000 korun) vyvíjí aliance Renaultu a Nissanu.
Nano je čtyřdveřový a čtyřsedadlový hatchback, jehož základní verze bude mít motor o obsahu 624 kubických centimetrů. Cena vozu bude téměř o polovinu nižší než dosud nejlevnější vůz na tamním trhu, minivůz Maruti 800, a jen dvakrát vyšší než základní cena motorky o obsahu 100 kubických centimetrů. Ve srovnání s nejlevnější verzí modelu Fabia od české Škody Auto bude Nano stát jen asi pětinu.
Ratan Tata uvedl, že Nano bude na indických silnicích vůz s nejnižšími emisemi a bude splňovat požadované bezpečnostní normy. Jeho spotřeba bude asi pět litrů na 100 km a má splňovat emisní limity nejen doma, ale i v Evropě.
Zatím se vozidlo bude prodávat jen v Indii, kde na vesměs nekvalitních silnicích převládají motorky a skútry. Šéf automobilky ale naznačil, že pomýšlí i na export. Nano by se tak mohlo stát základem levných modelů pro světové rozvojové trhy včetně východní Evropy. Na domácím trhu bude zatím firma nabízet i modely „de luxe“ s širší výbavou a za vyšší ceny.
Tata si od modelu Nano slibuje revoluci v domácím i světovém automobilovém průmyslu. Analytici se domnívají, že Nano donutí i další automobilky vyvíjet levná auta.
Záměr vyvinout podobný vůz již ohlásily Volkswagen, Toyota, Honda i Fiat. Ve spolupráci s indickou Bajaj Auto již auto za 3000 dolarů (asi 53 000 korun) vyvíjí aliance Renaultu a Nissanu.