Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Připojištění? To ne, říkají Češi

Nebezpečí zhroucení penzijního systému přimělo vládu jednat. „Nutnost změny důchodového systému je mimo vší pochybnost,“ uvedl včera ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas. Většina občanů si však podle exkluzivního průzkumu agentury Median pro LN obavy nepřipouští.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rejpal

14. 2. 2008 13:26
Opatření vlády jsou nutností.

Bez nich by se PF po roce 2010 zhroutily. Podle toho co píšete, tak začnou odcházet ti co spoří a nepřibudou ti co nespoří. Fondy budou muset prodávat a generovat ztráty. Tak co zbude ? jedině povinné spoření těch co spořit nechtějí a možná i dobrovolněpovinné příspěvky  zaměstnavatelů. Ono se už na ně nějaká páka najde. Papír snese hodně,avšak nelze zhodnocovat úspory při stávajících úrokových sazbách. Výsledky korunových a dluhopisových fondů za poslední rok jsou toho konkrétním příkladem.Rv

0 0
možnosti

Otec

14. 2. 2008 10:43
Kde je nějaká myšlenka či fakt?

Vážený pane autore, jsme otec 4 dětí již nezávislých a zkuste si nanečisto doma říkat, jak byste je přesvědčoval, že si mají spořit na stáří. Bude EURO za Klause než až po něm? Za kolik se smění? Jaká bude inflace? Bude ji stát krýt? Jaká bude hodnota koruny za 20 let? Nula nebo dvě? Budou fondy převedeny? Budou fondy podnikat? kdo to bude garantovat, když zmizely peníze z penzijnáích fondů v USA i V. Británii? Kdo to nakonec zaplatil? Daňoví poplatníci! Byl někdo potrestán za užívání peněz z penzijnách fondů? Ne nebyl. Další otázka? Ano naučil jste se papouškovat Klause na Nečase ale co když jsou to omylní lidé ( možná i blbci) nebo dokonce kriminálníci? ZMizelo už málo majetku abyste se narovnal v myšlení?

Otec

0 0
možnosti

Skrivanek

13. 2. 2008 13:09
Penzijni fondy v CR:vysavace na penize

Jsou penzijni fondy v Cechach pojisteny a zajisteny?Kolik jich uz zde zkrachovalo?Kolik let se spori do duchodu od 18ti a jaké je průměrné dožití, co se stane s nedospořenou částkou zemřelých?Jaká je a bude inflace?Kolik si za nasporene inflaci znehodnocene penize v duchodu koupim?O kolik zvysili vladnouci ucetni socialni pojisteni proti roku 1988?...zda se ze Cesi opravdu mysli hlavou, vedi v jakem prostredi ziji a nenechaji se ovlivnit reklamnimi slogany o svetle budoucnosti duchodce v CR!

0 0
možnosti

No

12. 2. 2008 10:02
Nechce se vam pracovat do 65 ?

Vite, proti tomu si tak muzete trhnout nohou !   Tak se totiz dela ve vetsine sveta !

Ponevadz pensistu pribyva, a mladych kteri musi vydelat  na ty jejich pense - ne.   Zkratka lide se budou muset starat o ta svoje tela, aby jim zdravi do te petasedesatky vydrzelo.

Min piva a prezirani veprovym - a vic sportu !  Vykladat ze lide se predcasne zedrou tezkou praci v ocelarnach - jsou kecy !   Dnes musite tezkou praci hledat ! 

Na vsechno jsou stroje a ruzne trakturky. Tak muze mluvit jenom staropensista,  ktery uz nevi jak ten svet dnes vypada !

0 0
možnosti

Relikt

12. 2. 2008 11:58
Re: Nechce se vam pracovat do 65 ?

 Svým způsobem máte pravdu. Jenže ono jde spíš o to, že důchodové zajištění v Česku defakto zbankrotovalo. Ti, kteří dnes dělají v našem solidárním systému na důchody minulých generací, namají předpokládané zajištění důchodového příjmu v budoucnu. Na vině je špatný důchodový systém, který potřebuje reformu. K tomu je však zapotřebí politická vůle napříč politickým spektrem.

 Vy máte své připojištění k důchodu? Pokud ano, tak máte naději, že se v důchodovém věku přeci jen tak velké nouze nedočkáte. Kdo spoléhá jen na solidární důchodový systém, ten se dočká nepříjemného překvapení ve stáří. Což, jak jistě uznáte už bude pozdě.

 Češi nejsou holt zvyklí myslet sami za sebe a spoléhají na nějakou povinnou záchranu státem. Ta jistě bude, ale mizerná!

0 0
možnosti

madelen

12. 2. 2008 9:50
nejistota

žádný člen vlády dosud nepředložil návrh, jak zajistí spoření občanů do penzijních fondů. Po zkušenostech je zřejmé, že není problém tyto fondy vytunelovat a naivní spořitele připravit o jejich peníze. Dosud stát tyto garance neposkytl a jak to nevypadá, tak ani poskytovat nechce. Nemůže proto od občanů požadovat, aby si na důchod spořili. Také to, že odmítá zohledňovat rození dětí pro každou ženu je neuvěřitelná bezohlednost. Mám tři děti a vím, jakým způsobem těhotenství změnilo mé zdraví. Stát údajně o děti stojí, na druhé straně si nijak jejich matek neváží. Nečekám od vládní garnitury žádné zázraky a jen doufám, že se nám voličům podaří je urychleně vyměnit. Kdyby mi dnes bylo  20 let a měla se rozhodnout pro stát, ve kterém chci odvádět daně na důchod, velice pozorně bych volila. Jediné co vím je, že bych nezůstala v našem Kocourkově. Závidím mladým a doporučuju jim: hledejte své štěstí jinde.

0 0
možnosti

TTSO

12. 2. 2008 11:08
Re: nejistota

nikdo na světě negarantuje investice, pouze se reguluje jak a kde smějí fondy investovat.

Žádný systém není garantovaný a je fakt, že největších loupeží na naivních spoříncích se v česku například dopustil stát. Po roce 1948 zabavil veškeré soukromé, hromadné,družstevní,spolkové,zaměstnanecké, církevní a další sociální, penzijní a pojištovné fondy.

"Zebral těm kapitalistům" doslova všechno a rozfofroval to za pár let...

0 0
možnosti

Vrtal

12. 2. 2008 9:40
Mladí nespoří vůbec...

Ani se jim nedivím, že nechtějí svěřovat své peníze státu.

0 0
možnosti

Lovec kůrovců

12. 2. 2008 10:22
Re: Mladí nespoří vůbec...

Peníze v tomto případě nesvěřuješ státu, ale penzijnímu fondu...

0 0
možnosti

tak

12. 2. 2008 9:29
Trochu jinak

Důchodový účet prakticky dodnes slouží k látání děr ve státním rozpočtu. Pokud by se měla dělat nějaká důchodová reforma, pak je nutné: 1) oddělit důchodový účet od státního rozpočtu, 2) vrátit do něho zdroje, které byly svévolně odčerpány (lidé platili na důchodové popjištění, ne na jiné účely), např. tak, že se finance z privatizací a státem vlastněných podniků (např. část ČEZu) budou deponovat na důchodový účet, 3) vytvořit státem garantovaný systém důchodového spoření a připojištění tak, aby účastníci o své vklady nemohli přijít. Samozřejmě, do zdrojů musejí přispívat VŠICHNI, tedy i Romové a přistěhovalci. Pokud do sociálního systému nebudou přispívat, nemohou očekávat ani jeho pomoc. Teprve po splnění třech výše uvedených bodů je možné uvažovat o důchodové reformě, týkající se věku odchodu do důchodu, změny výpočtu důchodů, atd.

0 0
možnosti

Oldthinker

12. 2. 2008 10:14
Re: Trochu jinak

Ano. Připomeňme si události z doby zcela nedávné: Koordinovaný řev všech našich ohlupovadel, jak na důchodovém účtu chybí 7.5 miliardy, jak nebude na důchody a jak je důchodová reforma nutná - a přitom hrobové ticho ve všech erárních ohlupovadlech  o "odčerpání" více než 15 miliard z důchodového účtu na "jiné účely", které nijak nesouvisely s důchodovým zabezpečením.

To za prvé. Za druhé, všechna ta skvělá spoření v soukromých penzijních fondech jsou pro vás nevýhodná. Jednak musíte ze svých peněz zajistit "zasloužený zisk" vlastníkům fondu. Jednak soukromý fond není valorizován, takže všechny vaše úspory se obrátí vniveč v době, kdy z nich máte pobírat důchod. Víceméně celý život vyhazujete peníze oknem.

0 0
možnosti

Yarda

12. 2. 2008 9:23
A co když ten peněžní ústav

kam si spořím na důchod zkrachuje a mně zbydou oči pro pláč?

0 0
možnosti

Vocílka

12. 2. 2008 9:38
Re: A co když ten peněžní ústav

Ja už říkal pan prezident: To je váš problém - musíte si vybrat seriozní důchodový fond.

0 0
možnosti

Petr Míka

12. 2. 2008 9:16
Jak si zabezpečit hezké stáří

Nevím. Spoření do fondů je věc nanejvýš pofiderní. Stačí si vzít pravítko a dokreslit pár grafů, aby jsme zjistili, že za 30 let bude 40% obyvatelstva ČR tvořit romská populace a přivadrovalci z Jihu a Východu (převážně muslimové). Dále lze s jistotou tvrdit, že za 30 let bude krev celého světového průmyslu - ropa - mimořádně drahým, luxusním zbožím. Taky nám jeden extrapolovaný graf ukáže, že na jednoho důchodce připadne polovina lidí aktivního věku než dnes. Tak, to byly extraolované grafy. Ve skutečnosti to jistě bude trochu jinak. Pokud nebude co nalít do traktorů, nebude ani důchodců. Lze tomu zabránit? V podstatě ne. I kdyby jsme začali okamžitě budovat sebestačné hospodářství, zabránili přílivu muslimů a nějak zázračně převychovali cigány, jsme příliž slabí, než aby jsme odolali krizi celosvětového rozsahu. Rada na závěr: užívejte života a připravte si zbraň, kterou se odděláte, až se to pos...

0 0
možnosti

Jan Wagner

12. 2. 2008 9:14
Vzkaz pro Nečase

Ano... s důchodovým systémem a leností českého národa se něco dělat musí... nelze ale dělat ústupky jen jednostranné... pokud chcete zvyšovat odchod do důchodu, zvyšovat povinné odvádění sociální daně bude nutné ale tuto sociální daň také upravit... není možné, aby zůstávala v této nehorázné výši a přitom se snižoval komfort stávajících důchodů. Osobně jsem pro naprosté odporoštění státu od důchodů - žádné sociální pojištění - na důchod si rád naspořím sám, když mi nebudete každý měsíc brát na tyto účely třetinu superhrubé mzdy...

0 0
možnosti