Spokojenost s odložením privatizace neskrývají zaměstnanci ČSA, zejména pak piloti. Jsou si dobře vědomi, že jejich výhled na platové podmínky je ve státních aerolinkách lepší než pod soukromým vlastníkem.
Z veřejné kasy lze obvykle získat více než ze soukromé kapsy, že? Spokojeni jsou i politici. V Česku nezbývá mnoho privatizovatelných společností – a odsunutí prodeje ČSA jim dává naději, že se k "privatizačnímu lizu" dostanou právě oni. Hrozba tu však je.
Státu zbyl na krku pořádně hladový pes, který přes zimu dále vyhladoví a bude potřebovat nakrmit. Na to, aby krmení nepřišlo od státu, bude dohlížet odmítnutý investor. Jeho dozor bude bedlivý – má totiž státu co vracet.
Vždyť si s ním vládní úředníci tak trochu pohráli. Ministr financí Janota ujišťuje, že ČSA nedostanou ze státní kasy ani korunu. Jenže opoziční lídr Paroubek s klidem hovoří o fúzi aerolinek a letiště, což by arbitráž vyvolalo jistojistě. Rozhodnutí odložit prodej bylo asi správné. Stát bude ale muset pečlivě dávat pozor, aby na něm nakonec neprodělal.
Privatizace ČSA: kdo se teď dostane k lizu?
Že si stát rozhodl ponechat České aerolinie ve svém vlastnictví, nepřekvapilo v podstatě nikoho. Za současných podmínek by na privatizaci určitě nevydělal. Otázkou však zůstává, kdo na rozhodnutí ponechat si aerolinky ve svých rukou vydělal, či vydělá.
Letadlo ČSA foto: Tomáš Krist, Lidové noviny
Překvapení ve schránce: daň z nemovitosti vzroste i násobně. Víme, kolik si připlatí v konkrétních městech
Armáda kupuje nová nákladní auta, už to ale nebudou kopřivnické Tatry. Nahradí je vozidla značky Volvo
Jak ukončit válku na Ukrajině? Turci předložili nový návrh: zmrazení hranic na současné frontové linii
Klíčový aktér kauzy Dozimetr žádá výslech Rakušana a dalších členů hnutí STAN. Ministr se už vyjádřil
Prodej bytu 3+1, 69 m2, ul. Hybešova, Prostějov
Hybešova, Prostějov
3 500 000 Kč