Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Prodej BMW je rekordní. Volkswagen utrpěl pokles

Ekonomika

  6:54
FRANKFURT NAD MOHANEM - Německá automobilka BMW zažila z hlediska prodeje nejlepší říjen ve své historii. Koncern Volkswagen v říjnu naopak zaznamenal nepatrný pokles prodeje u své vlajkové značky VW, a to mimo jiné kvůli slabší poptávce v Rusku. Za prvních deset měsíců roku byl ale prodej této značky rekordní.

Logo automobilky BMW. foto: Reuters

Společnost BMW, která je největším výrobcem luxusních automobilů na světě, oznámila, že její prodej v říjnu meziročně stoupl o 11,1 procenta na 184.297 vozů. „Jsme na dobré cestě k tomu, abychom v celém roce dodali přes dva miliony automobilů, a dosáhli tak nového rekordu v odbytu,“ uvedl člen představenstva automobilky Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing.

Za prvních deset měsíců letošního roku prodala společnost BMW přes 1,7 milionu vozů. V říjnu firma zvýšila prodej ve Spojených státech o osm procent, v Evropě o 11 procent a v Číně dokonce o 20 procent.

ČTĚTE TAKÉ:

Údaje o říjnovém prodeji již minulý týden zveřejnili klíčoví konkurenti Audi a Mercedes-Benz. Prodej Audi stoupl o 10,8 procenta na 146.200 vozů a Mercedes-Benz zvýšil prodej o 11,5 procenta na 140.941 vozů. Cílem obou automobilek je připravit ještě během tohoto desetiletí rivala BMW o vedoucí pozici na světovém trhu s luxusními vozy.

Audi je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen. Ten dnes oznámil, že říjnový prodej jeho vlajkové značky VW meziročně klesl o 0,4 procenta na 517.400 vozů. V období od ledna do října nicméně prodej stoupl o 2,6 procenta na 5,08 milionu vozů. Poprvé tak již během prvních deseti měsíců roku pokořil pětimilionovou hranici.

„Vývoj v západní Evropě, kde se v příštích týdnech začne prodávat náš nový Passat, zůstává příznivý,“ řekl člen představenstva koncernu Christian Klingler, který je odpovědný za prodej. V Rusku, jehož ekonomika se potýká s negativními dopady ukrajinské krize, se však prodej značky VW v období od ledna do října propadl o více než pětinu. Výrazný pokles zaznamenala značka také ve Spojených státech.

PSALI JSME:

Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek zveřejní Volkswagen později. Škoda Auto již v pondělí oznámila, že její dodávky zákazníkům v říjnu vzrostly o 8,6 procenta na 91.000 vozů. To představuje nejlepší říjnový výsledek v historii podniku.

Volkswagen je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě. Podle srpnové studie institutu Center of Automotive Management (CAM) by automobilka mohla tento cíl splnit už letos.

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...