Společnost KFC učinila minulý týden oznámení o partnerství s Huawei v příspěvku na čínské sociální síti Weibo. Společně s tím také na svůj účet přidala i video, které ukazuje, jak daleko došly obě značky od svých skromných začátků, když se poprvé otevřeli v roce 1987.
Na počest třicetiletého výročí obou firem na trhu tak byla uvedena pamětní verze jasně červeného smartphonu KFC Huawei 7 Plus doplněného embosovaným logem plukovníka Sanderse a předinstalovaných aplikací.
Model v limitované edici tak zahrnuje mobilní aplikaci KFC a k ní 100 tisíc K dolarů (virtuální kredity na aplikaci KFC v Číně). Podle obchodního magazínu Campaign Asia telefon také poskytuje přístup k tzv. K-music. Jde o jukebox, který umožňuje zákazníkům navolit playlist v restaurantu KFC.
Celkově bude vydáno 5000 kusů telefonů v limitované edici, řekl KFC na webu Weibo. Telefon bude stát 1 099 juanů (3700 korun) a od 13. července bude na prodej v čínském internetové obchodě Tmall.
KFC otevřelo svou první restauraci v Číně v nedaleko od náměstí Nebeského klidu v Pekingu v listopadu 1987. Dnes má společnost Yum China, která obsáhla firmy rychlého občerstvení KFC, Pizza Hut a Taco Bell ve své značce, více než 7 600 restaurací v zemi.
Huawei, firma zabývající se telekomunikační technikou, která je nejlépe známá pro své smartphony, byla založena v roce 1987 v Šen-čenu. Společnost se v posledním čtvrtletí roku 2016 zařadila na třetí místo z hlediska tržního podílu na globálním trhu smartphonů.
Na bezpečnostní rizika, která představuje používání telefonů Huawei upozornila česká Bezpečnostní informační služba již v roce 2014. Odborníci „upozorňují na možnost, že by v čínském hardwaru mohly existovat úmyslně vložené chyby, takzvaná zadní vrátka. Ta mohou v případě potřeby posloužit k vyřazení komunikační infrastruktury protivníka nebo získání citlivých informací,“ uvedla BIS ve své výroční zprávě.