Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

TEST: Proti naftě za půlku. Nová Octavia na zemní plyn jezdí za korunu a 10 haléřů na kilometr

Se zpožděním se na trh dostala kompletně přepracovaná Škoda Octavia na zemní plyn (CNG). Nabízí větší výkon, delší dojezd na plyn a bohatší výbavu než předchůdkyně. Otázka samozřejmě zní, zda má smysl si tohle auto pořídit, když do roka dorazí na trh kompletně nová Octavia.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R. Markvart

3. 8. 2019 10:57

Očistěte ty vstupní náklady od spotřebních daní z jedné strany a od různých úlev a dotací z druhé strany a pak teprve hodnoťte co je jak ekonomicky náročné a co je tedy výhodnější.

0 0
možnosti

2. 8. 2019 23:26

Podle mě má tohle auto smysl u podnikových flotil, kde není problém postavit podnikovou plničku nebo mít plničku poblíž. Pro soukromé osoby moc smysl nevidím. Uvedu příklad: loni cesta na dovolenou s Octavií 1.6 D. ve čtyřech s plným kufrem průměr tam i zpět (necelých 2tis km) 4.7l/100. To při ceně 32,50 Kč/l vychází na 1,53 Kč/km s dojezdem 1000km a nemusím řešit plničky a zákazy parkování CNG. Takže ano, smysl to má, ale jak kde.

0 0
možnosti

P. Horák

2. 8. 2019 16:42

dame na to dan a je to drazsi nez nafta.

0 0
možnosti

I. Veselý

2. 8. 2019 16:40

Na venkově nebo menších městech asi dobré, ale já všude kde potřebuji parkovat v garážích vidím zákaz pro LPG i CNG.

0 0
možnosti

2. 8. 2019 16:25

Vzhledem k tomu, že na CNG je skoro nulová spotřební daň, zatímco na naftu to je 11 Kč/litr, tak vlastně provoz na naftu je stejně drahý, jako provoz na CNG, akorát se z něj odvede víc peněz státu.

0 0
možnosti

3. 8. 2019 9:21

Přesně tak!

Jinými slovy - jen kvůli daňové sazbě státu zavádíme odlišný typ automobilu a stavíme paralelní síť čerpacích stanic. Pak stačí, aby stát daňovou sazbu narovnal a můžeme obojí zahodit i s rukama.

0 0
možnosti