Rozesílání zvacích dopisů majitelům aut má koordinovat státní organizace Centrum služeb pro silniční dopravu. „Čekám na poslední informace od Škody Auto, abychom mohli začít svolávací akci,“ uvedl Ťok.
Mail varující před průšvihem s emisemi přišel šéfovi VW už předloni. Neřešil ho |
Skandál vypukl loni v září, kdy americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen (VW), že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin. Problém se v Česku týká více než 150 tisíc škodovek a dalších značek koncernu VW.
Jako první dostanou do servisů zřejmě pozvánku majitelé vozů s motorem 2,0 TDI, u kterých bude stačit přehrání softwaru. Následovat mají šestnáctistovky, kde se počítá vedle nového softwaru s drobnou úpravou sání. Naposled by se měly v servisech upravovat vozy s motorem 1,2 TDI.
Nový šéf VW mění od základů firemní kulturu. Je to jako noc a den, hodnotí pracovníci |
Podle dřívějšího ministrova vyjádření nebudou servisní prohlídky povinné. Koncern by ale měl do servisů k opravě přimět nejméně osmdesát procent dotčených automobilů, uvedl již dříve ministr.
Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontované v jedenácti milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.