11. dubna 2018 14:57 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Push-up podprsenky a tanga na ústupu. České ženy dávají přednost pohodlí

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
České ženy při výběru spodního prádla upřednostňují pohodlí. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy České ženy při výběru spodního prádla upřednostňují pohodlí. | foto: Shutterstock

PRAHA Češi kladou při nákupu spodního prádla čím dál víc důraz na pohodlí a přirozenost než cenu. Roste obliba bavlněného prádla. České ženy ustupují od kosticových a push-up podprsenek a přechází k pohodlnějším modelům se zajímavými detaily jako jsou krajky či pásky, které jsou navíc viditelné pod běžným oblečením. Zároveň roste i trend sportovních podprsenek na běžné nošení.

U kalhotek sílí trend tzv. brazilek a bokových kalhotek, dříve oblíbená tanga už nejsou zdaleka tak populární,“ uvedla Andrea Burgerová z e-shopu Zoot.cz.

Podle Veroniky Kovaříkové z řetězce C&A Moda je nejvíce preferovaným materiálem bavlna, její podíl na prodejích neustále stoupá. „Muži jsou konzervativní a zůstávají u klasických barev - převážně černé a bílé. Ženám se kromě těchto dvou základních barev letos nejvíc líbí lososová a světle modrá,“ dodala Kovaříková.

Muži mají nejradši boxerky

U mužského spodního prádla se podle Burgerové trendy příliš neprojevují, nejoblíbenějším střihem jsou boxerky, z barev dominují černá, modrá, bílá či šedá. „Je zajímavé, že muži jsou často věrni jednomu brandu a mají větší zájem o prémiové značky, čímž se zvyšuje i ochota utratit více peněz za pánské spodní prádlo,“ dodala.

Podle studie Fashion report, který mapovala českou a slovenskou módu, jsou české ženy ochotny zaplatit za podprsenku v průměru 264 korun za měsíc a 153 korun za kalhotky. Muži vydávají za trenky či slipy v průměru 184 korun za měsíc. Na Slovensku jsou tyto částky podstatně vyšší, tamní ženy dají za podprsenku v průměru 336 korun a muži za trenky 220 korun.

Přes internet se v ČR prodává hlavně dámské prádlo. „Téměř celý rok jsou nejprodávanější dámské podprsenky, vyjma vánoční sezony. To dominují v prodejích pánské boxerky, zhruba dvojnásobně oproti podprsenkám. Na základě toho se dá předpokládat, co nachází muži od partnerek pod stromečkem nejčastěji,“ uvedla Alexandra Čermáková ze srovnavače cen Heureka.cz. 

ČTK
  • 0Diskuse