3. května 2015 5:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

Rada upozornila Českou televizi na reklamu. Nebyla řádně označená

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Česká televize | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Česká televize | foto: ceskatelevize.cz

PRAHA Rada pro rozhlasové a televizní vysílání upozornila Českou televizi na porušení zákona při odvysílání dvou reklamních pořadů. Podle Rady se jednalo o reklamu, která nebyla řádně označena. Mělo se jednat o pořady Minutky paní Haliny s Halinou Pawlowskou a Amerika, mezinárodní inspirace Romana Vaňka.

Navíc byla odvysílána na ČT1, kam reklamu lze zařadit pouze v omezeném rozsahu. Rada o tom informovala v tiskové zprávě.

V případě Minutek paní Haliny šlo o pořad, který televize odvysílala 14. prosince 2014 od 19:59 na ČT1. Správní řízení kvůli neoznačení reklamního pořadu i odvysílání na prvním programu rada s veřejnoprávní televizí zahájila letos v lednu.

Rada nyní potvrdila své původní podezření, že cílem audiovizuálního minipořadu bylo propagovat celokovový kuchyňský robot a ve spojení s označením sponzora šlo o reklamní celek. Tím provozovatel podle rady porušil povinnost nezařazovat na ČT1 reklamu s výjimkou přímého spojení s vysíláním kulturní či sportovní události, je-li to nezbytná podmínka k získání televizních práv.

Řešil se také sponzoring Novy

Podobné upozornění na porušení zákona si ČT nyní vysloužila také za odvysílání reklamy Tesco, jež byla do vysílání zařazena loni v říjnu, a to jako audiovizuální celek, složený z úvodního označení sponzora, části Amerika, mezinárodní inspirace Romana Vaňka a závěrečného opětovného označení sponzora. I v tomto případě rada veřejnoprávní televizi zároveň vytkla, že reklamní pořad byl odvysílán na ČT1.

Vysílací rada se na posledním zasedání rovněž vrátila ke sponzoringu televize Nova. Provozovatel CET 21 dostal upozornění na porušení zákona za reklamu označenou jako „sponzor pořadu“, ačkoli šlo o propagaci cestování do Egypta s konkrétní cestovní kanceláří Blue Style. Rozhodnutí rady přišlo poté, co Nejvyšší správní soud v této kauze zamítl kasační stížnost proti rozsudku Městského soudu v Praze. Ten loni v listopadu zrušil původní pokutu 50.000 korun, kterou rada nejprve za prohřešek uložila.

Lidovky.cz, ČTK
  • 1Diskuse