28. února 2018 16:27, aktualizováno  17:59 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Ředitel SŽDC Surý rezignoval. Správu zatím povede náměstek Svoboda

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Pavel Surý.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pavel Surý. | foto: SŽDC

PRAHA Generální ředitel státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý ke středečnímu dni rezignoval na funkci. Vedly ho k tomu osobní důvody, oznámila mluvčí správy Kateřina Šubová. Surý, který SŽDC vedl od roku 2014, bude nadále působit v rámci SŽDC. Správu povede do jmenování nového ředitele náměstek Jiří Svoboda.

Na jakém postu bude nyní Surý v SŽDC pracovat, zatím nechtěla mluvčí upřesnit. „Zúročí své dlouholeté zkušenosti,“ uvedla pouze.

Surý se stal generálním ředitelem správy v květnu 2014. Před nástupem do čela organizace byl oblastním ředitelem SŽDC v Brně.

SŽDC spravuje celostátní i regionální tratě, které jsou ve vlastnictví státu. Od roku 2016 se stará také o nádraží, která koupila od Českých drah. Zaměstnává zhruba 17 tisíc lidí.

Vizitka SŽDC a jejího generálního ředitele Pavla Surého (59)

SŽDC

  • Firma vznikla 1. ledna 2003, v rámci liberalizace dopravního trhu oddělením od původní státní organizace České dráhy (ČD). Plní funkci vlastníka a provozovatele železniční sítě a regionálních drah ve vlastnictví státu.
  • SŽDC se stará rovněž o rozvoj a modernizaci železniční dopravní cesty. Působí jako investor do výstavby tratí, také sestavuje jízdní řád a zajišťuje rovný přístup dopravců na železnici.
  • Firma patří k největším investorům do stavebnictví v zemi. Výstavbu financuje zejména z veřejných zdrojů, ve velké míře také z fondů Evropské unie. Jedním z velkých projektů SŽDC je například stavba dvoutubusového čtyřkilometrového tunelu na trati z Rokycan do Plzně za 3,9 miliardy korun.
  • Společnost nyní chystá modernizaci železniční trati Veselí nad Lužnicí - Tábor, jejíž náklady budou 3,1 miliardy korun. Letos by měla začít i přestavba trati Sudoměřice - Votice za 4,3 miliardy korun.
  • SŽDC v roce 2016 podepsala s Českými drahami smlouvu o převodu nádražních budov z ČD na SŽDC. Za 3,3 miliardy korun získala zhruba 1500 nádraží.
  • Firma se stará také o 9400 kilometrů tratí.
  • SŽDC zaměstnává přes 17.000 osob.

Pavel Surý

  • Narodil se 27. června 1958.
  • Je absolventem Střední průmyslové školy železniční v Břeclavi, poté vystudoval management, marketing a logistiku na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice (2000).
  • Svoji kariéru začal jako výpravčí. U Českých drah se stal v roce 1999 náměstkem ředitele Obchodně provozního ředitelství Brno.
  • Od roku 2005 působil jako vedoucí, po třech letech jako ředitel Regionálního centra provozu v Brně. V roce 2012 začal šéfovat Oblastnímu ředitelství Brno u SŽDC.
  • V čele SŽDC stanul v červnu 2014, za své priority považoval snižování provozních nákladů a úspěšný převod nádraží z majetku ČD do majetku SŽDC. Po dnešní rezignaci na funkci generálního ředitele firmy by měl Surý u SŽDC působit i nadále.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz