Reklama byla podle úřadu zábavná na účet Němců, které zobrazovala jako tyrany, a porušila pravidla slušnosti a dobrého vkusu. Informovaly o tom agentura Reuters a britský list The Guardian.
Hlas v reklamě na personální agenturu se pak ptá: "Je váš šéf tak trochu tyran? Najděte si lepšího na největším britském webu s nabídkami práce..." Stěžovalo si na ni 13 posluchačů.
"Vzhledem k vyhrocené reakci a agresivnímu tónu německy mluvícího nadřízeného jsme dospěli k závěru, že reklama podporovala negativní a zastaralý kulturní stereotyp německého obyvatelstva jako panského a tyranského, a proto mohla některé posluchače velmi pohoršit," uvedl dle Reuters britský Úřad pro standardy reklamy (ASA), který dohlíží na důvěryhodnost reklam.
Poslechněte si |
Personální agentura, kterou reklama inzerovala, rozhodnutí nekomentovala.
Podle jiné organizace zabývající se reklamou byl však scénář neútočný a postava "německy mluvícího řečníka" je prý v britské komediální kultuře běžná.