Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Reklamní firma zažalovala dopravní podnik. Chce zjistit, zda její smlouva platí

Plocha využívaná Rencarem ze skupiny JCDecaux v pražském metru. foto: Jiří BenákMAFRA

PRAHA - Společnost Rencar v pondělí podala určovací žalobu na pražský dopravní podnik. Chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami na pronájem reklamních ploch v pražské MHD platná, či nikoliv. Podnik ji považuje za neplatnou, Rencar s tím nesouhlasí.
  13:15

Smlouva na reklamu v dopravních prostředcích pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Vedení podniku i primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ji označili za nevýhodnou.

„Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům s cílem poškození naší společnosti. Tlaky z různých stran v posledních týdnech sílí, čelíme diskreditační lživé mediální kampani. Bohužel veškerá korektní jednání a vstřícné nabídky, které jsme učinili, se ze strany dopravního podniku zcela míjela účinkem. Nezbylo nám už nic jiného, než naše práva bránit právní cestou,“ uvedl Slabý.

'Přiznáme si, že jdeme do války'. Scénář konce velké smlouvy na reklamu v metru

Žalobu podala společnost k soudu pro Prahu 9. Smlouva je podle Rencaru platná a jednostranně nevypověditelná. Podle Slabého firma podmínky smlouvy plnila a důvod k výpovědi smlouvy nikdy nenastal. Za mediálními útoky prý stojí konkurence.

Smlouvu letos na základě podání dopravního podniku řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní - podle posudku dopravního podniku to znamená její neplatnost. Rencar ale označil podání k ÚOHS za účelové.

„Antimonoplní úřad ve svém rozhodování vycházel z neucelených informací a záměrně neúplných informací. Společnost Rencar nebyla účastníkem řízení, nemohla se vyjádřit a poskytnout komplexní informace,“ uvedl Slabý.

Dopravní podnik před časem uvedl, že připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s firmou Rencar nedomluví. Rovněž chystá soutěž na pronájem reklamních ploch.

RENCAR

  • Společnost byla založena roku 1990 jako dceřiná firma Dopravního podniku hlavního města Prahy. Od roku 2001 je majoritním akcionářem společnost Europlakat, jenž je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.
  • Rencar provozuje a zprostředkovává reklamní plochy v dalších více než 40 městech Česku.
  • Spektrum ploch je od interiérů vozů tramvají autobusů, metra přes stanice metra, exteriérové fólie na prostředcích MHD až po celoplošné reklamy na všech typech dopravních prostředků v celkovém počtu ploch kolem 70 tisíc.
Autor: