Počet osobních automobilů na řeckých silnicích se podle vládních statistických údajů v každém z uplynulých dvou let propadl o více než 40 procent. Motoristé se nyní potýkají s vysokými náklady na silniční poplatky, pohonné hmoty i opravy. Informovala o tom agentura Reuters.
ČTĚTE TAKÉ: |
Prodej jízdních kol se loni zvýšil zhruba o čtvrtinu na více než 200.000 kusů. Počet prodejen cyklistického zboží se rychle zvyšuje. "Vynořují se jako houby po dešti," uvedl jeden z výrobců jízdních kol. "Lidé, kteří se nikdy o cyklistiku nezajímali, si nyní kupují jízdní kola," dodal.
Cyklistů přibývá i v kopcovitých Aténách
Atény již kvůli zvýšenému zájmu o cyklistiku začaly pracovat na programu pro půjčování jízdních kol. Podobné programy již fungují v některých jiných evropských městech, například v Paříži. Cyklisty od jízdy po Aténách neodrazuje ani nedostatečná infrastruktura a či kopcovitý terén.
Řecko se v květnu 2010 ocitlo na pokraji bankrotu a muselo požádat o pomoc partnery v Evropské unii a Mezinárodní měnový fond (MMF). Výměnou za pomoc zavádí masivní výdajové škrty, snižuje důchody a mzdy a opakovaně zvyšuje daně, což má negativní dopady na ekonomiku.
Nezastavitelné klesání ekonomiky
Míra nezaměstnanosti v Řecku se v květnu vyšplhala na nové rekordní maximum 23,1 procenta kvůli negativním dopadům hospodářské recese na trh práce.
Řecko zažívá hlubokou recesi od konce roku 2008, odkdy ekonomika klesá každé čtvrtletí s výjimkou prvních tří měsíců roku 2010. Vlivný řecký ekonomický institut IOBE, který donedávna řídil současný řecký ministr financí Jannis Sturnaras, čeká letos pokles ekonomiky o 6,9 procenta.