Renault je druhým největším výrobcem aut ve Francii. Minulý týden akcie firmy prudce klesly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali kvůli technologii měření emisí vyšetřovatelé.
Dojde i na Renault? Policie prohledala kanceláře firmy, zřejmě kvůli emisím |
Royalová v rozhlasové stanici RTL uvedla, že Renault „se zavázal svolat určitý počet vozidel, patnáct tisíc vozidel, aby je zkontroloval a správně seřídil, aby filtrační systém fungoval“ za všech teplotních podmínek.
„Nová auta musejí odpovídat normám,“ řekla ministryně, podle které Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce ale nezmínila.
Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagen nařídila ve své zemi testy aut různých značek. Konkrétně u Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku.
Vláda ale zdůrazňuje, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí - na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi jedenáct milionů jeho naftových aut.