Už více než polovina zboží v obchodních řetězcích se prodává ve slevách. Bez slevy nemají téměř šanci dostat se do nákupního košíku.
„Z potravin jsou nejvíc promované cukr, mléko, káva nebo třeba rum,“ řekl v rozhovoru LN Karel Týra, komerční ředitel firmy Nielsen, která sleduje nákupní zvyky spotřebitelů.
Slevomat má fiktivního výrobce nábytku. Jde o jeho značku |
„V drogerii jsou slevy významné například u dětských plen. V těchto kategoriích se běžně prodává 80 i více procent značkového zboží právě v promočních akcích.“
U potravin mají největší význam slevy cukru. Podle poradenské společnosti Nielsen téměř 70 procent cukru, který se vloni prodal v českých obchodech, si lidé koupili ve slevě.
Situace je přitom už dnes extrémní a Česko se řadí současným podílem prodejů potravin a drogerie ve slevách na evropskou špičku. Oproti tomu například v Německu nebo ve Francii se v promočních akcích prodává pouze okolo pětiny zboží.
„Když vidíte, kolik zboží a jak často je ve slevách, tak je šance na to, že by si člověk koupil něco nezlevněného, poměrně malá. Je sporné, jestli je takový postup přínosný,“ říká Karel Týra.
Speciál o českém maloobchodním trhu čtěte ve čtvrtečních LN.